וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספקים מבקשים לייקר המוצרים בשיעור של עד 30%; שופרסל ורבוע כחול מתנגדות

סיון קלינגבייל

8.11.2005 / 8:06

מנכ"ל רשת רבוע כחול, גיל אונגר: כדאי שהספקים יתייעלו לפני שהם פוגעים בכיסו של הצרכן; בענף יש הטוענים כי הרשתות הגדולות יעלו בסופו של דבר מחירים, וכי אף אחת מהרשתות הגדולות לא רוצה להיות הראשונה שמייקרת מוצרים



חלק ניכר מהספקים הגישו בנובמבר לרשתות השיווק מחירונים מעודכנים הכוללים עליות מחירים של 30%-3%. בין הספקים לרשתות גובר המתח עקב העובדה שהרשתות הגדולות מסרבות לאשר את המחירונים החדשים לחלק מהספקים. מנכ"ל רבוע כחול, גיל אונגר: "יש הצפה של עליות מחירים בכל התחומים. רבוע כחול מערים קשיים על הספקים ושואל שאלות נוקבות מה הסיבה ומה הצורך להעלות מחירים. הספקים צריכים למצוא דרכים יצירתיות להוזיל מחירים ולא לגלגל על הצרכן הישראלי את כל העלויות. הם כל הזמן דורשים מהרשתות להתייעל, אולי עדיף שיעשו קצת שיעורי בית ויעשו צעדי התייעלות אצלם לפני שפוגעים בכיסו של הצרכן".



הבקשות הבולטות לעליות המחירים הן בתחום הדטרגנטים אשר בו ניטשת תחרות עזה בין כמה חברות והמחירים נשחקו בו, וכן בתחום המשקאות. תחומים אלו סבלו מאוד מעליית מחירי הנפט אשר השפיעו על עלות הייצור שלהם.



בשוק מסבירים כי בשנתיים האחרונות התרחשו בישראל שתי מגמות הפוכות. היצרנים, ובעיקר החברות הבינלאומיות, ספגו מכות גדולות בגלל התייקרות חומרי הגלם. מצד שני גברה התחרות בין הרשתות הקמעוניות. הדבר יצר לחצים צולבים - מצד אחד שחיקת מחירים על ידי הרשתות, ומצד שני עליית מחירי חומרי הגלם. גם עלויות ההובלה לישראל גדלו. ספקים אומרים כי צים העלתה את עלויות ההובלה ב-25%.



מקורות בשוק אומרים כי חלק ניכר מהספקים לא העלו מחירים וספגו פגיעה ברווחיותם. בין הספקים יש הטוענים כי הגיעו לקו האדום מבחינת השחיקה ברווחיות שהם יכולים לספוג. בכירים טוענים כי ברשתות השיווק לא מבינים כי אם המחירים בישראל לא יתחילו לעלות, הרשתות לא יוכלו להרוויח כסף.



מנגד, יש הטוענים כי הרשתות הגדולות יעלו בסופו של דבר מחירים. לדבריהם, אף אחת מהרשתות הגדולות לא רוצה להיות הראשונה שתעלה מחירים.



חלק מהמקורות טוענים כי בשופרסל מתחילים להבין כי רף המחירים בו פועל כיום השוק איננו משרת את הרשת, ולכן הרשת התחילה לאשר חלק מעליות המחירים. "כל השוק מסתכל על שופרסל דיל שמוכרת היום את המוצרים במחירים הנמוכים ביותר בשוק ומציעה לצרכנים מוצרים מתחת למחיר הקנייה שלהם. מסיבה זאת הרבוע הכחול מסרבת להעלות מחירים", אומר אחד המקורות.



מבדיקה שעשתה הרשות להגבלים עסקיים לפני כשנתיים עולה כי בשנים האחרונות נותרו המחירים לצרכן בישראל ללא שינוי בעוד הספקים המשיכו להעלות מחירים. מי שספג את עליות המחירים היו רשתות השיווק הגדולות אשר נאלצו להסתפק במרווח קמעוני קטן יותר עקב התחרות עם השוק הפרטי. חלק מהספקים טוענים כי כעת מנסות הרשתות הגדולות לנצל את כוחן ולמנוע מהספקים להעלות מחירים במטרה להגדיל מחדש את המרווח הקמעוני שלהן. שופרסל סירבה להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully