וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסר אירופה - שתגייס היום 100 מיליון שקל - רכשה קרקע בריגה תמורת 16 מיליון יורו

אסף רותם

8.11.2005 / 10:24

על הקרקע יוקם פרויקט דיור שהיקף ההשקעה בו מוערך ב-160 מיליון יורו; עיכוב בעסקת מכירת חלקה בתאגיד צ'כי שאמורה להניב רווח הון של כ-4 מיליון יורו



בד בבד עם המכרז המוסדי שהיא מקיימת היום לגיוס כ-100 מיליון שקל, ובתזמון מושלם, מודיעה על כניסה לפרויקט ענק.



בסר אירופה - באמצעות החברה הבת ההולנדית, שמוחזקת בבעלות מלאה - רכשה קרקע בריגה, לטוויה, עליה יוקם פרויקט מגורים בהיקף של 160 מיליון יורו. תמורת הקרקע תשלם החברה 15.8 מיליון יורו. בכוונת החברה ההולנדית לממן 80%-85% מהעסקה באמצעות שעבוד הנכס לבנק שילווה את העסקה.



בנוסף, דיוחה בסר אירופה על עיכוב בעסקת מכירת חלקה בתאגיד צ'כי לקרן נדל"ן, עליה דיווחה לפני כחודשיים. למרות שהצדדים התחייבו לעשות את מירב המאמצים על מנת להשלים את העסקה עד ל-31 באוקטובר 2005, טרם הושלמה העסקה, ובמלים אחרות - נראה כי קשיים חדשים צצו. התאגיד הצ'כי מחזיק בפרויקט המכונה 4D Center ומחירו נקבע על כ-25.5 מיליון יורו. החברה העריכה, כי בגין עסקת המכירה ייזקף לה רווח לפני מס בסך של כ-4.2 מיליון יורו ותזרים מזומנים חיובי בסך של כ-9 מיליון יורו.



בסר אירופה, שבשליטת בסר הנדסה (בבעלות נחשון קיויתי, קלמן סופרין וחברת גיבור ספורט), ובה שותפה גם (10%), פועלת בתחום הבנייה למגורים במדינות מזרח אירופה.



בסר אירופה נסחרת לפי שווי שוק של כ-177 מיליון שקל, בעקבות נפילה של כ-25% משיאה באפריל, שמותירה את התשואה שהניבה מתחילת השנה על 5% בלבד. בבעלות החברה נכסים ופרויקטים באירופה, המוערכים בהיקף של כ-550 מיליון יורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully