וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בית השקעות: סבסוד מכשירי דור שלישי פגע מהותית בתוצאות פרטנר; תוספת של 100 ש' בעלות הרכשת לקוח

ערן גבאי

8.11.2005 / 10:19

בבית ההשקעות מעלים תהיה האם הפחתת הסבסוד המתוכננת לא תפגע בהיקף גיוס מנויי דור שלישי; נקודת האור העיקרית היא בשורת ההכנסות, בה רשמה פרטנר 1.352 מיליארד ש' - יותר מברבעון המקביל



גאון בית השקעות הוציא תגובה מיידית לדו"חות הרבעון השלישי של פרטנר וקבע שמדובר בדו"ח מאכזב, לאחר שסבסוד מכשירי דור שלישי פגע מהותית בתוצאות הכספיות של החברה.



נקודת האור העיקרית בדו"חות, קובעים בגאון בית השקעות, היא בשורת ההכנסות. פרטנר רשמה הכנסות של 1.352 מיליארד שקל בדומה לרבעון המקביל וזאת, למרות הורדת תעריפי דמי הקישורית ובזכות עלייה בבסיס המנויים ועלייה בדקות השימוש.

שיעור הרווח הגולמי של החברה ירד בצורה חדה בעקבות סבסוד מכשירי דור שלישי והסתכם ב-24.3% לעומת 29.9% ברבעון המקביל ולעומת 29.1% ברבעון הקודם. את הסבסוד העמוק ניתן לראות גם בעלייה החדה בעלות הרכשת לקוח מרמה של 263 שקל ברבעון הקודם ל-363 שקל ברבעון הנוכחי. בהקשר לסעיף זה השאלה המתבקשת היא האם הפחתת הסבסוד המתוכננת ברבעונים הבאים לא תפגע בהיקף גיוס מנויי דור שלישי של החברה, כותבים בגאון בית השקעות.



הירידה המפתיעה ברווח הגולמי, הוצאות המימון הגבוהות הנובעות ממספר פרמטרים חד פעמיים (העיקרי שבהם הינו "קנס" בסך של 63 מיליון שקל בגין ה-Call Back לאג"ח הדולרי) ושיעור מס גבוה (50%) הובילו לירידה חדה ומפתיעה ברווח הנקי שהסתכם ב-30.9 מיליון שקל, ירידה של כ-73% בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully