וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומניס שיפרה מעט את ההכנסות לכ-73 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

8.11.2005 / 16:07

הרווח התפעולי עלה ל-3.1 מיליון דולר. צימצמה את ההפסד ל-1.8 מיליון דולר ורשמה תזרים מזומנים חיובי

מי שמחפש רווח נקי בדו"חות לומניס (LUME.PK) עדיין לא ימצא אותו בתוצאות הרבעון השלישי שפירסמה החברה הבוקר. אולם ללומניס יש כמה בשורות אחרות - שיפור קל בהכנסות, עלייה ברווח התפעולי, ירידה בהפסד הנקי ותזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת.

לומניס, יצרנית מכונות מבוססות לייזר לטיפולים אסתטיים ורפואיים, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 72.8 מיליון דולר, עלייה זניחה לעומת הרבעון הקודם אך שיפור של 15% ביחס לרבעון המקביל.

שיפור קל נרשם בשולי הרווח הגולמי, שעמדו על 46% לעומת 45% ברבעון הקודם. השיפור סייע לאיזון עלייה בהוצאות התפעוליות ולומניס רשמה רווח תפעולי של 3.1 מיליון דולר לעומת 2.6 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-2.5 מיליון דולר ברבעון הקודם.

כאמור, השורה התחתונה שלילית עדיין ומצביעה על הפסד נקי של 1.8 מיליון דולר, 5 סנטים למניה. עם זאת, ההפסד ברבעון הקודם היה גבוה יותר - 3.1 מיליון דולר וברבעון המקביל נרשם הפסד של 2 מיליון דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חיובי בגובה 680 אלף דולר - בשורה טובה אך עדיין לא מדובר בסכום משמעותי שיכול להשפיע על קופת המזומנים. זו מצומקת למדי ומכילה 14.4 מיליון דולר. החוב לבנק הפועלים עומד על 192 מיליון דולר, עלייה של 2 מיליון דולר מסוף הרבעון הקודם.

אבנר רז, נשיא ומנכ"ל לומניס, הגיב לתוצאות: "זה רבעון שני ברציפות בו אנו מציגים שיפור בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יש לציין שלמרות שעסקינו מתאפיינים בדרך-כלל בחולשה עונתית ברבעון השלישי, עדיין הצלחנו להפגין צמיחה וגידול רצוף בהכנסות. אנו ממשיכים להתמקד בפיתוח מוצרים חדשים וטכנולוגיות פורצי דרך שיאפשרו לנו להמשיך להגדיל את ההכנסות ולהרחיב את נתח השוק."

רז הוסיף, "תוצאות הרבעון השלישי ממחישות את עמידתנו בכל היעדים שהצבנו לעצמנו ב-2005 ומעידות על מעבר לשלב צמיחה בכל השווקים החשובים בהם אנו פועלים בעולם. סידרת המוצרים החדשים והמתקדמים שהשקנו והאמירה של השוק כי ביצענו 'קאמבק טכנולוגי' בהחלט מסמנים תוואי של צמיחה רווחית".

תוצאות לומניס כוללים גם היום תזכורת על כך שהדו"חות לא בוקרו על ידי רואי החשבון של החברה, זיו האפט BDO, ולכן כפופים להתאמות ולישנויים אפשריים. רואי החשבון של לומניס עסוקים עדיין בניקוי השולחן מדו"חות הסטוריים של השנים 2001-2003 לגביהם נקבע כי לומניס הכירה בהכנסות באופן לא נאות (או בעברית - ניפחה את מכירותיה בדו"חות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully