וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנק הפועלים מעריכים כי החברה לישראל סגרה את מרבית הדיסקאונט שבו נסחרה; מורידים המלצתם ל"תשואת שוק"

נתן שבע

8.11.2005 / 11:08

בבנק הפועלים מוצאים סימנים ראשונים של האטה בענף הספנות ב-2006; המזומנים ממכירות בז"ן יאפשרו לחברה לבצע השקעות בתחומי האנרגיה או התקשורת



נסחרת לפי שווי של 12 מיליארד שקל ולאחר שהכפילה את שווייה בשנה האחרונה. ביחידת המחקר של בנק הפועלים מעריכים כי החברה סגרה חלק ניכר מהדיסקאונט העמוק שבו היא נסחרה והורידו את המלצתם למניה מתשואת יתר לתשואת שוק.



על פי יחידת המחקר של הבנק, החברה לישראל נסחרת כיום בדיסקאונט של כ-20% על שווייה הכלכלי של אחזקותיה, דיסקאונט נמוך אך במעט לחברה מסוגה. עיקר שווייה של החברה לישראל נובע מאחזקתה בכמחצית מכי"ל אותה היא מעריכה בכ-5.3 מיליארד דולר (לעומת שווי של 4.7 מיליארד דולר בשוק). כי"ל עשויה ליהנות מהשך עליות מחירי הברום, שכבר יותר מהכפילו עצמם בשנה האחרונה. זאת עקב היותה מובילה בתחום עם נתח של 35% מהשוק העולמי, כותבים בבנק הפועלים







בשבוע שעבר הודיעה החברה לישראל כי חתמה על הסכם למכירות אחזקותיה בבז"ן למדינה תמורת 140 מיליון דולר. "החברה לישראל מסיימת את הפרשה באכזבה מסוימת להערכתנו, כיוון שהתמורה לחלוטין אינה משקפת את שווייה האמיתי של בז"ן", כותבים בבנק הפועלים, אך מציינים בספק רב אם היה נכון להגיע למסדרונות בתי המשפט בעניין. "הנקודה החיובית בפרשה מבחינת החברה היא שאחזקתה המשותקת יחסית בבז"ן תהפוך להר מזומנים שיהווה מנוף ליצירת השקעות חדשות בתחומי האנרגיה או התקשורת, אך עוד חזון למועד", הם מציינים.



נקודה מדאיגה מוצאים האנליסטים גלעד שריג ורחלי גרשון בפעילות של חברת הספנות צים. המגמה החיובית בענף נמשכה במחצית השנייה של 2005, אך סימנים ראשונים של האטה בתחום ניתן למצוא ב-2006. מחירי החכרת האוניות לטווח ארוך החלו לרדת, מה שעשוי להעיד על ירידת מחירים בשוק ההובלה הימית.



בסוף 2006 ובתחילת 2007 צפויות להיכנס אוניות רבות לשוק ולהגדיל את הקיבולת, דבר שילחץ את מחירי ההובלה מעט למטה, כותבים שריג וגרשון. את צים העריכו בבנק הפועלים לפי שווי של 850 מיליון דולר (יותר מפי 3 מהשווי שנקבע בעסקת הרכישה מהמדינה לפני שנתיים).



בבנק הפועלים מציבים למניה מחיר יעד של 1,805 שקל - 14% מעל מחירה בפתיחת המסחר הבוקר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully