וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 יקבל מקשת 730 דולר על כל דקת שידור מהעונה הראשונה של "מעורב ירושלמי"

בועז גריילסמר

8.11.2005 / 8:20

קשת תורשה לשדר 2 פרקים שיסכמו את אירועי העונה הראשונה; ההסכם נחתם בעקבות מעבר הסדרה מערוץ 10 לטלעד לקראת המכרז על הזיכיון לערוץ 2 החדש, ומטלעד לקשת בעקבות תוצאות המכרז



ערוץ 10 וקשת חתמו על הסכם בנוגע לשימוש של קשת בחומרים מהעונה הראשונה של סדרת הדרמה "מעורב ירושלמי". היום תתקיים ישיבה של כל הגורמים השותפים בסדרה (קשת, קרן גשר וקרן אביחי) בנוגע להפקתה של עונה שלישית.



בהסכם נקבע כי קשת תשלם לערוץ 10 סכום של 730 דולר לכל דקת שידור מהעונה הראשונה של הסדרה. קשת תורשה לשדר שני פרקים שיסכמו את אירועי העונה הראשונה (אחד של 68 דקות, השני של 24 דקות). בשאר החומרים תורשה קשת להשתמש למטרות שיווק ופרומואים בלבד. ההסכם נחתם ביום רביעי, זמן קצר לפני שידורו של הפרק המקדים של העונה (שנערך מחומרי העונה הראשונה).



לחתימתו של ההסכם קדמו דיונים סוערים בין ערוץ 10 לקשת בנוגע למכירת החומרים מהעונה הראשונה. בקשת היו מעוניינים לשדר את כל העונה הראשונה, במלואה או בתקצירים, כדי לאפשר לצופי ערוץ 2 (שאינם צופים בערוץ 10) להתחבר לסדרה. בערוץ 10 דרשו להגביל את השימוש בחומרי העונה הראשונה ונקבו במחיר גבוה באופן מיוחד (כ-35 אלף דולר לשעה) עבור השימוש בחומרים. המחיר שנקבע, בסופו של דבר, הוא מחיר שגבוה בעשרות אחוזים מהמחיר המקובל בשוק לשידורים חוזרים.



ההסכם נחתם בעקבות המעבר של "מעורב ירושלמי" מערוץ 10 לטלעד, לקראת המכרז על הזיכיון לערוץ 2 החדש, ומטלעד לקשת בעקבות תוצאות המכרז. תקציבה של העונה השלישית הוא 7 מיליון שקל - 4.5 מיליון שקל מתקציב קשת, ו-2.5 מיליון שקל מתקציבן של הקרנות השותפות בהפקת הסדרה.



העונה הראשונה של "מעורב ירושלמי" ששודרה בערוץ 10 זכתה בשבחים ובפרסים רבים, בהם 3 בטקס פרסי הטלוויזיה של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, פרס לדרמה הטובה ביותר, פרס לשחקן הטוב ביותר (שמיל בן-ארי) ופרס לשחקנית הטובה ביותר (שרה פון-שוורצה). אודי ליאון, מיוצרי הסדרה, מונה לקראת המכרז על ערוץ 2 לאחראי תוכניות מועדפות וגיוון חברתי בקשת.



תגובת קשת: "איננו נוהגים להתייחס לפרטים מסחריים. ראינו חשיבות עליונה בשידור פרק פותח לעונה השנייה של מעורב ירושלמי, כדי לאפשר לצופים להכיר את העלילה. מטרתנו המקורית היתה לשדר את העונה הראשונה כולה, אך ערוץ 10 הערים קשיים עצומים ולכן הדבר לא הסתייע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully