וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית הראל-בן זאב, סמנכ"לית בכירה בבורסה: מבחינת שקיפות מצבינו טוב אך בנושא האתיקה פחות

טל לוי

8.11.2005 / 12:38

כך בכנס השנתי של מגזין פורבס לאחריות חברתית; עפ"י הראל ישנה בעיה חמורה בישראל של עסקות בעלי עניין; 64% מציבור המשקיעים תומך בהשקעה בחברה פחות רווחית אך כזו שתורמת לאיכות הסביבה



בכנס שנתי של מגזין לעסקים פורבס בנושא אחריות חברתית שנערך היום, אמרה הסמנכ"לית הבכירה, מנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, כי כשבוחנים האם המצב בישראל יכול להחשב כטוב ואתי יש לבחון ביחס למה, האם ביחס למה שהיה לפני 10 שנים או ביחס לעולם. מבחינת שקיפות החברות מצבנו טוב - הנושא מוסדר בחוק לני"ע והרשות הזו גם מפקחת על העניין.



בהשוואה הבינלאומית, אמרה הראל, מצבנו טוב בוודאי מול אירופה אבל גם מול ארה"ב גם לאחר חקיקת סרווינס אוקסלי שמטילה אחריות על המנכ"לים לגבי המתרחש בחברתם. מבחינת דירוג עולמי, אנחנו נמצאים במקום טוב בראש הרשימה. בנושא האתיקה המצב פחות טוב בהרבה. יש כיום תקנות של הרשות לני"ע ותוך שנה יהיה קוד אתי לחברות. ברגע שהנושא יוסדר בחקיקה יזכה לתשומת לב רבה יותר, ציינה הראל.



לפי הראל, ישנה בעיה חמורה בישראל של עסקות בעלי עניין. רואים נפח גדול יותר של עסקות כאלה מאשר בחו"ל, בעיקר בשל קוטנו של המשק והריכוזיות שבו. הניסיון לפתור זאת בחקיקה לא צלח עד כה אם כי הרגולטור מנסה, ציינה הראל.



רונית הראל הציגה מחקר לגבי העדפות המשקיעים להשקעה בחברות שמפגינות אחריות חברתית. 64% מציבור המשקיעים תומך בהשקעה בחברה פחות רווחית אך כזו שתורמת לאיכות הסביבה והקהילה. לדבריה, הנושא מצוי במרכז תשומת הלב, אם כי הוא רק בחיתוליו כרגע. לראייה הבורסה הציגה בפברואר 2005 את מדד מעלה לאחריות חברתית. אם נבחן את המצב בחו"ל, בארה"ב קיים מדד דאו ג'ונס חברתי כבר יותר מ-10 שנים שמפגין ביצועים טובים בהרבה ממדדים אחרים.
הראל ציינה, כי פגיעה באיכות הסביבה היא סיכול פיננסי בגלל תפישת הציבור את החברה. אם אחריות חברתית תהפוך לקונצנזוס, חברות כאלה תיזכנה לערך וזו התשובה לשאלה מדוע כדאי להן להיות מעורבות חברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully