וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה ההצעה להטלת עונש של עד 6 חודשי מאסר למעסיקים העוברים על חוק עבודת נשים

עינב בן יהודה

8.11.2005 / 13:05

כיום מאפשר החוק הטלת קנסות בלבד; ההצעה החדשה גם תאפשר למעסיק לפטר עובדת במהלך 45 הימים שלאחר חופשת הלידה במקרים שבהם סגר המעביד את העסק, אם הוצא נגדו צו פשיטת רגל או צו כינוס נכסים



ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול הצעת חוק לתיקון חוק עבודת נשים, אשר הוגשה על ידי ממלא מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט. ההצעה תועבר לקריאה ראשונה בכנסת.



אם תאושר הצעת החוק, תתאפשר הטלת עונש מאסר של עד שישה חודשים. כמו כן, יעלה גובה הקנס מ-67 אלף שקל עד ל-134 אלף שקל, לפי סוג העבירה. כיום, החוק אינו מאפשר הטלת עונשי מאסר, והקנסות על העבירה נעים מ-12,900 שקל ל-67 אלף שקל.



על פי הצעת החוק, יתאפשר פיטוריה של עובדת במהלך 45 הימים שלאחר חופשת הלידה או כשהיא נעדרת עקב מצב רפואי לאחר תום חופשת הלידה, במקרים שבהם סגר המעביד את העסק, אם הוצא נגדו צו פשיטת רגל או צו כינוס נכסים. כיום, פיטורים כאלה הם אסורים.



כמו כן, עובדת מיניקה החשופה לעבודה בחומרים מסוכנים, שמעבידה לא מצא לה עבודה חלופית אחרת, תהיה זכאית לחופשה ללא תשלום כל עוד היא מיניקה ועד שישה חודשים מיום הלידה לכל היותר. בנוסף, כוללת ההצעה סעיף המאפשר לגבר לצאת לחופשת לידה החל מיום הלידה, במקרה שבו הילד נמצא בהחזקתו הבלעדית בנסיבות מיוחדות או נמצא בטיפולו עקב מחלה או נכות של האם. זאת, בנוסף לאפשרות הקיימת היום, לצאת לחופשת לידה בחלקה השני בהסכמת האם.



עוד נמסר ממשרד התמ"ת, כי החוק המוצע משפר את סמכויות האכיפה של מפקחי העבודה, וקובע מנגנון חדשני של פיצוי עונשי אזרחי בגין פיטורי עובדת או עובד בניגוד לחוק.



השר אולמרט ציין כי החוק יחזק את מעמדה התעסוקתי של האישה העובדת, וערכים של שוויון בין המינים בשוק העבודה "באופן מאוזן שלוקח בחשבון את צרכיהם הלגיטימיים של המעסיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully