וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט פסק קנס סמלי על פושט רגל שהורשע בעבירות מע"מ

עמית בן-ארויה

8.11.2005 / 16:00

רונן לוי היה הבעלים של חברת ר. לוי אלמר בע"מ והוכרז לאחרונה כפושט רגל; הוא הורשע ב-8 עבירות מע"מ ונגזרו עליו 5 חודשי מאסר על תנאי וקנס סמלי של 5,000 שקל



5,000 שקל בלבד - זה הקנס שנגזר היום על פושט רגל שהורשע בעבירות מע"מ על סך 230 אלף שקל.
רונן לוי היה הבעלים של חברת ר. לוי אלמר בע"מ, שעסקה בבניית דלתות וגגות הזזה. עיקר העבודה של החברה נבע מהזמנות של אנשים מבוססים מהרצליה פיתוח וכפר שמריהו. בשנת 2000 החלו החברה ולוי עצמו להיתקל בקשיים כלכליים בין השאר בשל המיתון, האינתיפאדה ומתחרים עסקיים שקמו מולם. החברה קיבלה צו פירוק באוקטובר 2003 ולוי הוכרז לאחרונה כפושט רגל.

לפי כתב האישום, דו"ח החברה מחודש ספטמבר 2002 הוגש בדצמבר 2002 במקום קודם לכן. שבעה דו"חות אחרים הוגשו לאחר העמדתו של לוי לדין. חלק מהדו"חות שהוגשו באיחור היו על סכום אפס. התביעה דרשה להטיל על לוי מאסר בפועל בדרך של עבודות שירות. בא כוחו של לוי, עו"ד אבי גרוס, ביקש להקל עם לקוחו ולהסתפק במאסר על תנאי וזאת משום שתמיד היה אדם שומר חוק, המתרחק מפלילים "כמרחק מזרח ממערב".

השופטת ליה לב און מבית משפט השלום בפתח תקוה התחשבה בפסק הדין בכך שרעייתו של לוי משתכרת 3,000 שקל בחודש ואילו לוי עצמו כשכיר מגיע ל-4,000 שקלים לחודש. מאידך, בשל תהליך כינוס הנכסים מתעכבת מכירת הדירה שבבעלותו, ששווייה נאמד במיליון שקל.

"עשרות חודשים פעל ביושר, דיווח במועד, בשום שלב לא הוטלו עליו קנסות מנהליים ולפתע כשל וקרס", חמלה השופטת לב און בפסק הדין שכתבה. עוד לקחה השופטת בחשבון את העובדה, שלוי הודה עם תחילת החקירה של תחנת מע"מ פתח תקווה בכל מה שנטען נגדו. מבחינת השופטת, למרות שההרשעה היא בשמונה עבירות מע"מ הרי החוב הוא תוצר דיווחי של חודש אחד בלבד. עוד סברה השופטת, שראוי היה שהתביעה תמשוך את כתב האישום והצדדים יגיעו להסדר להחזר החוב. בשל כל זאת, החליטה להטיל שקל אחד קנס על החברה ואילו על לוי חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס, אותו הגדירה סמלי, בגובה של 5,000 שקל בחמישה תשלומים חודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully