וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר קרל אייקאן רכש נתח של 9.3% במפעילת המלונות ואתרי הנופש פיירמונט

רויטרס

8.11.2005 / 16:12

אייקאן מתכנן לפעול להגדלת ערך המניות באמצעות מכירת נכסים או חטיבות של החברה, והחזרת ערך למשקיעים באמצעות דיווידנדים או רכישה חוזרת של מניות



המיליארדר קרל אייקאן רכש נתח של 9.3% בחברת המלונות ואתרי הנופש פיירמונט (סימול FHR), ומתכוון להגדיל את ערך מניותיה. כך עולה מבקשה שהוגשה לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) ביום שני. אייקאן מתכוון לעודד את פיירמונט, המחזיקה יותר מ-80 מלונות בצפון אמריקה, בריטניה, קניה ובאמירויות, למצוא חלופות אפשריות להגדלת שווי החברה.



אפשרויות אלה כוללות מכירה של החברה כולה או חלק מנכסיה, והחזרת הרווחים לבעלי המניות באמצעות דיווידנד או רכישה חוזרת של מניות. כיום, עומד שווי השוק של פיירמונט על 2.5 מיליארד דולר. "רכשנו את המניות כיוון שלדעתנו הערכת השווי שלהן נמוכה מדי", כתב אייקאן בבקשה ל-SEC.



פיירמונט מחזיקה בנכסים יוקרתיים כמו מלון פיירמונט בסן פרנסיסקו, רויאל יורק בטורונטו, ובאנף ספרינגס באלברטה. החברה כבר הודיעה כי היא שוקלת מכירת נכסים על מנת להעלות את ערך מניותיה. מנכ"ל פיירמונט, ויליאם פאט, אמר כי עדיין מוקדם לדעת האם הצעותיו של אייקאן חריפות יותר מאלה שכבר עלו בחברה. "הוא אומר שהערכת השווי שלנו נמוכה מדי, ואנחנו כמובן מסכימים. באחרונה רכשנו בחזרה חלק ממניותינו", אמר פאט לרויטרס. "לכן אין לי בעיה עם אף אחד מדבריו אייקאן".



בסוף אוקטובר, רשמו מניות פיירמונט ירידה לאחר שהחברה דיווחה על ירידה ברווח הנקי, בין היתר בשל סעיפים חד פעמיים. עם זאת, החברה דיווחה על עלייה בהכנסות לחדר יחיד בהובלת פעילותה בארה"ב. כעת, נסחרות מניות פיירמונט בעלייה של 3.3% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט, למחיר 36.75 דולר למניה. אתמול נסגר מחיר המניה ב-35.57 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully