וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד אולמרט: "אין כזה דבר דו"ח שחיתות עולמי"

טל לוי

8.11.2005 / 16:10

שר האוצר החדש אמר היום בכנס פורבס השנתי כי מדד השחיתות נערך בידי חברה ישראלית קטנה ולכן מדובר בגימיק תקשורתי; עוד אמר כי "האופק המדיני הוא מנוע הצמיחה של כלכלת ישראל"



למרות שפתח את נאומו היום בכנס פורבס השנתי בהכרזה כי לא יספק כותרות מיוחדות, הצליח אהוד אולמרט בכל זאת לעורר דרמה קטנה. "אין כזה דבר דו"ח שחיתות עולמי" הכריז שר האוצר החדש, "הבנק העולמי אינו מוציא דו"ח שכזה אלא חברה ישראלית קטנה שאיני יודע מיהי ומהי. אינני מכיר את הארגון הזה ואינו יודע מי הוא בכלל. ההתעסקות של התקשורת עם הדו"ח הזה היא גימיק תקשורתי".



ואולם, מיד עם תום דבריו של אולמרט, עלתה לבמה סוזאן תם, מנכ"לית שבי"ל (שקיפות בינלאומית) ? החברה המפרסמת בישראל את מדד השחיתות. כאן אולי המקום לציין כי שבי"ל היא נציגתו הישראלית של הארגון הבינלאומי International Transparency שחרט על דגלו לחשוף תופעות של שחיתות ולהוקיען. מדובר בארגון שזוכה להכרה בינלאומית ואשר תוצאותיו מפורסמות בכל העולם, לרבות בידי עיתונים מובילים כמו "ניו-יורק טיימס" ו"לונדון טיימס". תם ביקשה לתקן את דבריו של אולמרט והדגישה שלא מדובר ב"חברה קטנה" אלא בנציגה של ארגון עולמי גדול. שר האוצר אמר כי מדובר ב"הגזמה גדולה" תוך שהוא קורא לה לשלוח אליו את המחקר המדובר.



"מדד השחיתות (בו דורגה ישראל במקום ה-28 ? ללא שינוי ניכר מן השנה שעברה) כולל 18 סקרים שונים וביניהם גם מדד השחיתות השלטוני שמפרסם הבנק העולמי, וסקרים שעורכים בקרב אנליסטים, אנשי עסקים ומקבלי החלטות" הסבירה תם ל-TheMarker. "מדובר בסקר תפיסתי שבא לבדוק כיצד אנשים תופסים מדינה מסויימת. עם זאת מהניסיון שנצבר בארגון עולה כי תוצאות הסקר התפיסתי משקפות במידה רבה את הנעשה במדינות המסוקרות".



אולמרט ציין כי אמנם נכון הדבר ששר האוצר הקודם (בנימין נתניהו) עשה דברים חשובים בתחום הפיסקלי ובתחום הרפורמות החשובות בשוק ההון אולם מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית טמון באופק המדיני. "מה שמאפשר לכלכלה הישראלית לטפס במעלה ההר הכלכלי הוא האופק המדיני. הלגיטימיות הבינלאומית לה זוכה ישראל היא שמדרבנת את צמיחת הכלכלה ואת העובדה שישראל נמצאת על המפה הכלכלית הבינלאומית" אמר אולמרט וציין כי המשקיעים הגדולה ביותר בתחום הנדל"ן בקנדה הם ישראלים וכי "ישראל נחשבת למעצמת נדל"ן באירופה ובמיוחד בגרמניה".



בתחום הפיננסי הדגיש אולמרט כי הממשלה מתכוונת להמשיך לצמצם את הגירעון ולהקטין את ההוצאה הציבורית שהיא תנאי מוקדם להפיכת המשק לתחרותי. "הצמיחה בשנת 2005 תהיה גבוהה מהתחזית של 5% ובקצב הנוכחי גם הצמיחה ב-2006 תעקוף בהרבה מהצפי של 4%" אמר אולמרט.



בנוגע לנטל המס בישראל, אמר אולמרט כי המדינה עשתה צעדים בלתי מבוטלים להורדת מיסים שפירותיהם משתקפים כעת. "נמשיך לבחון את מדיניות המס בצורה זהירה על מנת להבטיח שהתועלת שתצמח לקבוצה אחת לא תבוא על חשבון מגזר אחר" אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully