וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון חוזרת להרוויח; סמנכ"ל הכספים הטרי יובל ינאי: "ביצענו מהלך של עצירת הוצאות וזה נתן את התוצאה"

עומרי כהן

8.11.2005 / 16:39

"אני חושב שהמסר שהתוצאות מביאות הוא שבעזרת הצעדים המתאימים החברה יכולה להגיע לתוצאות שהיא רוצה; אנחנו צריכים לשמר ואף לשפר רמת רווחיות נקיה של 10% מההכנסות"



לאחר מעבר מפתיע להפסד בסוף יוני, חזרה חברת ברבעון השלישי להרוויח ואף הציגה את שיעור הרווחיות הנקיה הגבוה ביותר מאז דצמבר אשתקד. גיוון, המתמחה בפיתוח קפסולה נושאת מצלמה זעירה לאבחון מחלות במערכת העיכול, עקפה ברבעון שהסתיים בספטמבר גם את ממוצע תחזיות האנליסטים והיכתה בשורה התחתונה את התחזית שהיא עצמה פירסמה לפני כשלושה חודשים.



הכנסותיה של גיוון גדלו ברבעון השלישי ב-36% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-19.8 מיליון דולר. את עיקר ההכנסות המשיך לתרום השוק האמריקאי, שהיה אחראי ל-73% מהמכירות. במקביל, נהנתה גיוון גם משיפור בשיעור הרווח הגולמי שלה, אשר טיפס לשיא של 76.7% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-75.1% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-1.2 מיליון דולר (6.1% מההכנסות).



יחד עם זאת, חבה גיוון תודה גם לקופת המזומנים התפוחה שלה, אשר הכילה בסוף יוני 80.9 מיליון דולר ותרמה לחברה מיקנעם הכנסות מימון של 519 אלף דולר בין יולי לספטמבר. בשורה התחתונה דיווחה גיוון על רווח נקי של 1.9 מיליון דולר (7 סנטים למניה), לעומת רווח סמלי של 114 אלף דולר שהשיגה ברבעון המקביל.



גבריאל מירון, מנכ"ל גיוון אימג'ינג, ציין בעת פירסום הדו"חות, כי בהנהלת החברה מרוצים מהביצועים והיכולות שהושגו ברבעון השלישי. "הגדלנו ב-46% את מכירת הקפסולות לאבחון אי סדרים בוושט (PilCam SB) בארה"ב, לעומת הרבעון המקביל ב-2004 והשגנו שיא ברווחיות הגולמית", הוסיף מירון. במקביל, ציינה גיוון כי מכירות תחנות העבודה לפיתוח צילומי הקפסולה גדלו ל-153, לעומת 129 תחנות שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.



מתחילת השנה צמחו הכנסות גיוון ב-45.6% ל-62.3 מיליון דולר והרווח הנקי זינק פי 6.3 ל-2.8 מיליון דולר (10 סנט למניה). בהודעה לתקשורת, חזרה החברה על תחזיתה מאוגוסט להכנסות של 84-90 מיליון דולר ב-2005 כולה ולרווח של 15-20 סנט למניה. עם תחזיות זו, צפוי גיוון לצמוח השנה ב- 29%-38.5% בשורה העליונה.



עבור יובל ינאי היה זה רבעון ראשון ולא מלא כסמנכ"ל כספים של גיוון. ינאי, שהצטרף לחברה בספטמבר, הגדיר גם הוא את התוצאות הרבעוניות כטובות מאוד. "צעדים שננקטו בעבר הביאו לשיפור ברווח הגולמי ומגמה זו צפויה להימשך. במקביל הפחתנו את הוצאות החברה כדי שנוכל להביא את הרווחיות שאנו צריכים להביא. כך, כשהחברה עושה את הצעדים המתאימים זה מביא פרי", ציין ינאי.



ינאי הוסיף, כי מחירי המכירה של המוצרים לא עלו ברבעון השלישי, אולם תמהיל מכירות שונה וחסכון בהוצאות הביא לשיפור ברווחיות. "ביצענו מהלך של עצירת הוצאות וזה נתן את התוצאה. אני חושב שהמסר שהתוצאות מביאות, הוא שבעזרת הצעדים המתאימים, החברה יכולה להגיע לתוצאות שהיא רוצה".



האם יש סיכוי לרווחיות נקיה של 10% או יותר מהמכירות בשנה הבאה ולאורך זמן?



"אני מעדיף שלא להתייחס עדיין לשנה הבאה, אולם רמת רווחיות כזו אנחנו צריכים לשמר ואף לשפר, ויש לנו את הכלים לכך".



הכרזתם על קבלה של 10 מיליון דולר מג'ונסון אנד ג'ונסון בסוף הרבעון, במה מדובר?



"ג'ונסון אנד ג'ונסון משווקים את הקפסולות שלנו בארה"ב, ובהסכם בין החברות נקבעו אבני דרך בנוגע להתקנה של תחנות לפיתוח. כך, שככל שאנו משיקים יותר מערכות מותקנות הם משלמים לנו סכומים נוספים. לאחר שעברנו את התקנת המערכת ה-500 הבשילה עוד אבן דרך בעסקה".



יש לכם בקופה כבר לא מעט כסף. הוא מיועד רק לחיזוק ההון או שיש תוכניות לגביו?



חיזוק ההון הוא לא מטרה עבורנו. אנו מתמקדים בתחום מסוים אבל יש לנו פעילות מאוד ענפה של פיתוח עסקי ואני מניח שבחלק מהכסף נשתמש להגדיל את המוצרים שלנו. ה-10 מיליון דולר הנוספים שנקבל מג'ונסון אנד ג'ונסון יהוו עבורנו נכס נוסף, עוד לפני שרשמונו רווח בגינו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully