וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעוזה: אתמול בוצעו עסקות מחוץ לבורסה במניית הקרן בהיקף של כ-38 מיליון שקל

אלי דניאל

28.6.2001 / 13:02

חברת הניהול של הקרן רכשה 3.1 מיליון מניות בתמורה לכ-9.5 מיליון שקל; אתמול היה היום הקובע לחלוקת דיווידנד בהיקף של 45 מיליון שקל

מניית קרן ההון סיכון תעוזה מרכזת בימים האחרונים עניין רב, בין היתר בשל חלוקת דיווידנד צפויה בהיקף של 45 מיליון שקל, כשאתמול היה היום הקובע לחלוקה ואילו היום הוא יום האקס.

בעלי העניין בקרן, הגדילו ללא הפסקה את החזקותיהם בקרן מה שהוביל לעלייה משמעותית במחזורי המסחר במניה.

בהתאם, הודיעה היום הקרן כי חברת הניהול שלה, תעוזה ניהול ופיתוח, רכשה אתמול בעסקה מחוץ לבורסה 3.1 מיליון מניות של הקרן, לפי מחיר של 3.05 שקלים למניה (כ-10% מעל מחיר הסגירה של המניה אתמול), ובתמורה כוללת של כ-9.5 מיליון שקל, כך שלאחר העסקה מחזיקה חברת הניהול בכ-9.45% ממניות הקרן.

עם זאת, ל-TheMarker.com נודע כי אמש החליפו ידיים מניות של הקרן בהיקף כספי כולל של 38 מיליון שקל. ההערכות בשוק הן כי מלבד הרכישה שבוצעה ע"י חברת הניהול, מי שקנה אתמול את מניות הקרן היו הגופים הברוטואיסטים שאינם משלמים מס על הדיווידנד, בעוד שמי שמכר היו הנטואיסטים (קרנות הנאמנות ומשקיעים פרטיים).

יצוין כי עד לפעילות שהתבצעה אתמול, בעלי המניות העיקריים בקרן היו חברת טרנס אטלנטיק אינווסטמנטס (Transatlantic Investments) שבשליטת משפחת טראמפ, המחזיקה ב-12.77% ממניות הקרן ויצחק תשובה המחזיק ב-10.82% מהמניות.

כמו כן, קרנות הנאמנות של בנק לאומי הגיעו להחזקה של כ-13.61% ממניות הקרן, קופות הגמל של בנק לאומי הגיעו להחזקה של כ-6.68% מהמניות ואילו קרנות הנאמנות של בנק הפועלים מחזיקות בכ-10.14% ממניות הקרן.

תעוזה הוקמה ב-1991 על מנת לעסוק בביצוע השקעות בחברות המתמחות בתחומי תעשיות עתירות ידע וטכנולוגיה, מוטות יצוא. חברות הפורטפוליו של החברה פועלות, בין השאר, בתחומי התוכנה, המוליכים למחצה, האלקטרוניקה, התקשורת, המכשור הרפואי, האופטיקה ובתחומים נוספים בעלי פוטנציאל צמיחה.

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2001 הסתכם הרווח הנקי של הקרן בכ-4.3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 623 אלף שקל ברבעון המקביל. הכנסות הקרן מדמי ניהול, מימוש החזקות בחברות, השקעות באיגרות חוב ממשלתיות והכנסות ריבית מחברות ופיקדונות, הסתכמו ברבעון הראשון בכ-8 מיליון שקל. יצוין כי לפני מספר שבועות הודיעה הקרן כי היא מכרה לאפלייד מטיריאלס את יתרת החזקותיה (כ-7% מהמניות) בחברת אורמיר בתמורה ל-1.7 מיליון דולר.

בין החזקותיה הבולטות של הקרן, ניתן למנות החזקה בכ-1.9 מיליון מניות של חברת נובה מכשירי מדידה שמניותיה נסחרות בבורסת הנאסד"ק. מניות נובה רשומות בספרי הקרן בעלות מתואמת של כ-5.6 מיליון דולר בעוד שמחירן בשוק כיום הוא כ-11.6 מיליון דולר.

כמו כן, לקרן החזקה בכ-28.4% ממניות חברת נ.א.ס.ס., המפתחת ומייצרת מערכות המסייעות לנפגעים, לשחזור תפקודן של חלק מפעולות הידיים (חברות נוספות הנמנות על המשקיעים בנ.א.ס.ס. הן ג'ונסון & ג'ונסון וקונצרן דאו כימיקלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully