וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שנות מאסר בפועל ושני מיליון שקל קנס לנהג מונית שהעלים הכנסה בסכום של 27.5 מיליון שקל

עמית בן-ארויה

8.11.2005 / 18:40

במשך ארבע שנים סיפקה המדינה 176 רשיונות עבודה לנהגי מוניות, אולם האגרות על סך מיליוני השקלים זרמו לכיסו של פנחס מיכאלי, נהג מונית לשעבר; ביהמ"ש: "התעלמות משרד התחבורה מחייבת בדק בית יסודי"



שמונה שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי ושני מיליון שקל קנס נגזרו אתמול על פנחס מיכאלי שהורשע בהעלמת הכנסות בהיקף של 27 וחצי מיליון שקלים. מיכאלי, בן 61, עבד במשך כמעט 20 שנה כנהג מונית. בשנת 91' פתח עסק לתיווך זכויות ציבוריות ותיווך מוניות יד שנייה. בשנים 2004-2000 הפך לסוכן למכירת מוניות חדשות. בחלק הארי של תקופה זו היה למיכאלי גם עסק לסחר במוניות ולתיווך ברשיונות בדרום תל אביב. מהמשפט עלה, שמיכאלי נהג לסייע לנהגי מוניות במגעיהם עם הרשויות, הן בהגשת בקשה לקבלת רשיון להפעלת מוניות והן בתיווך בין בעלי רשיונות לשוכרי רשיונות ורוכשי רשיונות.



מיכאלי הורשע בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות מס, מרמה בנסיבות מחמירות וזיוף. לפי גזר הדין, בשנים 2004-2001 היו אמורים להיכנס מיליוני שקלים לקופת המדינה מתשלומי האגרה עבור רשיונות להפעלת מוניות. 176 לקוחות של מיכאלי שילמו לו את האגרה וקיבלו חזרה שוברי תשלום חתומים בחותמת דואר מזויפת. אלו האחרונים הציגו את השוברים לפקיד משרד התחבורה ובתמורה קיבלו רשיונות. יש לציין שסכום אגרה נע בין 120 אלף ל-172 אלף שקל.



בפועל, כתב השופט יעקב צבן, לא הגיע הכסף לקופת המדינה אלא ישירות לכיסו של מיכאלי. לאורך כל המשפט וגם לאחר מתן גזר הדין התעקש מיכאלי על דעתו שאינו אשם. לאחר חשיפתה של מעילת הענק, המשיך השופט, ניסה מיכאלי להפיל את האחריות על שליח שהעסיק. הוא החתימו על חוזה עבודה ממנו עלה לכאורה, שזה עבד אצל מיכאלי כשליח בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום.



אגב, איש לא יודע היכן הכסף. השופט כתב שהיחיד שיודע על עקבותיו הוא מיכאלי עצמו. "עובדה זו מעידה על מידת התכנון והתחכום של הנאשם", אמר. לדברי השופט, פרשייה זו אינה רק "גניבת כספם של אנשים פרטיים אומללים, אלא יש בה גם נגיסה בכספי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully