וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית חלקי הרכב האמריקאית ויסטאון הפסידה 200 מיליון דולר ברבעון השלישי - מעל לתחזיות

סוכנויות הידיעות

8.11.2005 / 19:24

ירידה בתפוקת החברה בצפון אמריקה ועלייה במחירי חומרי הגלם פגעו בשורה התחתונה; המנייה נופלת ב-11% בוול סטריט; באוקטובר הצליחה ויסטאון להימנע מפשיטת רגל לאחר שהחזירה לפורד 23 מפעלים



ויסטאון (סימול VC), יצרנית חלקי הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על הפסד גדול מהצפוי ברבעון השלישי, על רקע ירידה בתפוקתה בצפון אמריקה ועלייה במחירי חומרי הגלם.



החברה רשמה הפסד נקי של 200 מיליון דולר, או 1.58 דולר למניה, ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 1.44 מיליארד דולר, או 11.48 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת - אז רשמה החברה הוצאה חד פעמית של 1.3 מיליארד דולר.



בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה הפסד של 1.49 דולר למניה - הרבה מעל לתחזיות האנליסטים להפסד של 1.33 דולר למניה.



מכירות ויסטאון רשמו ירידה קלה ל-4.12 מיליארד דולר. פורד, החברה האם לשעבר של ויסטאון ולקוחתה הגדולה ביותר, היתה אחראית ל-64% ממכירות החברה ברבעון.



מניית ויסטאון נופלת במסחר בוול סטריט ב-11%.



בתחילת אוקטובר הצליחה ויסטאון להימנע מפשיטת רגל לאחר שהחזירה לרשות פורד 23 מפעלים של חלקי רכב. המהלך צפוי לקצץ את הכנסותיה השנתיות של החברה בכ-40% ל-11.4 מיליארד דולר.



דלפי (סימול DPH), יצרנית חלקי הרכב הגדולה בארה"ב, הגישה בחודש שעבר בקשה להגנה מפשיטת רגל (צ'פטר 11) - פשיטת הרגל הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הרכב האמריקאית. דלפי היתה בקשיים מאז פיצולה מהחברה האם לשעבר ג'נרל מוטורס ב-1999, ובמחצית הראשונה של 2005 בלבד הפסידה 741 מיליון דולר.



הבקשה לפשיטת רגל הוגשה לאחר שלא צלחו ניסיונות החברה לקבל סיוע מ-GM ולשכנע את עובדיה להסכים לקיצוצים חדים בשכרם במסגרת ארגון מחדש של פעילות דלפי בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully