וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסגרו בירידות קלות; סרונו קפצה 8% בעקבות דיווח כי העמידה עצמה למכירה

TheMarker

8.11.2005 / 19:54

בורסת פרנקפורט ירדה ב-0.3%; בורסות לונדון ופאריס נסגרו ללא שינוי; כייבל אנד וויירלס איבדה 2% לאחר שרווחיה נחתכו במחצית; ענקית התרופות סנופי אוונטיס עלתה 1.6% בעקבות זינוק ברווחיה



בורסות אירופה נסגרו בירידות קלות. בורסת פרנקפורט ירדה ב-0.3%; בורסות לונדון ופאריס נסגרו ללא שינוי.



המכירות הקמעוניות בבריטניה רשמו באוקטובר ירידה חודשית שביעית ברציפות בשל מזג האוויר החמים במדינה, שגרם לצרכנים לרכוש פחות בגדים וציוד לחורף. לפי נתוני קונסורציום הקמעוניות הבריטיות, מכירות הקמעוניות באוקטובר ירדו ב-0.2%. במהלך שלושת החודשים האחרונים ירדו מכירות הקמעוניות בבריטניה ב-0.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2004. עם זאת, הירידה במכירות באוקטובר היתה חמורה פחות מהירידה שנרשמה בספטמבר - 0.8%.



היורו נחלש הבוקר לשפל של שנתיים מול הדולר בשל החשש שהמהומות אשר פרצו במספר ערים באירופה יתפשטו לערים מרכזיות נוספות. היורו נחלש מול מרבית המטבעות העיקריים. היורו נחלש מול הדולר ב-0.2% ונסחר ברמה של 1.1776 דולר ליורו. מוקדם יותר הבוקר כבר ירד היורו לרמה של 1.1710 דולר ליורו - הרמה הנמוכה ביותר של המטבע מאז נובמבר 2003. סיבה נוספת להיחלשות היורו היא המלצת שרי האוצר של מדינות גוש היורו לבנק המרכזי של אירופה שלא להסס בנוגע להעלאת הריבית.



החוזים על הנפט למסירה בחודש דצמבר נסחרים במחיר של 59.20 דולר לחבית, ירידה של 27 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



סרונו (סימול SEO.VX) השווייצית, חברת הביוטכנולוגיה השלישית בגודלה בעולם, החלה לחפש בחשאי רוכשים פוטנציאליים, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל" על פי גורמים מקורבים לנושא. סרונו מובילה בתחום טיפולי הפוריות ופיתחה מספר תרופות לטיפול באיידס. עם זאת, עיקר הכנסותיה של החברה מגיע ממכירות רביף - תרופה לטיפול בטרשת נפוצה, המתחרה בקופקסון של טבע. משפחת ברטארלי, מייסדת סרונו, מחזיקה ב-62% מהחברה.



סרונו בת ה-100 אינה מעונינת להימכר או להתמזג בכל מחיר, והיא מחפשת מועמדת מתאימה עם הצעה משתלמת באמצעות בנק ההשקעות גולדמן סאקס. שווי השוק של סרונו 13 מיליארד דולר והפרמיה שהיא צפויה לקבל מצמצמים באופן משמעותי את מספר הרוכשות הפוטנציאליות שלה. רק השחקניות הגדולות ביותר בשוק, בהן נוברטיס השווייצית ופייזר האמריקאית, יכולות להרשות לעצמן לרכוש אותה. פייזר מסייעת לסרונו לשווק את הרביף. מניית סרונו עלתה ב-8% לאחר שבמהלך המסחר כבר קפצה ב-13% לרמתה הגבוהה ביותר זה 21 חודשים.



סנופי אוונטיס (סימול SASY.PA), יצרנית התרופות השלישית בגודלה בעולם, רשמה עלייה של 29% ברווחיה ברבעון השלישי בשל מכירות חזקות של תרופות הלובנוקס והפלאביקס נגד קרישת הדם ומכירות חיסונים. רווחי סנופי אוונטיס ברבעון השלישי עלו ל-1.92 מיליארד יורו (2.25 מיליארד דולר) או 1.44 יורוסנט למניה. זאת, לעומת רווח של 1.49 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2004. הכנסות החברה ממכירות הסתכמו ב-7.2 מיליארד יורו, לעומת 6.4 מיליארד יורו ברבעון המקביל ב-2004. מניית סנופי עלתה ב-1.6%.



קבוצת מארקס אנד ספנסר, קמעונאית הביגוד הגדולה בבריטניה, רשמה עלייה ברווחי המחצית הראשונה של 2005 על רקע קיצוצים בעלויות. החברה רשמה רווח נקי של 212.6 מיליון ליש"ט (369 מיליון דולר), עלייה של 63% לעומת התקופה המקבילה, ומעט מעל תחזיות האנליסטים. ההכנסות הרבעוניות של מארקס אנד ספנסר עלו לראשונה מזה שנתיים, ברבעון שהסתיים באוקטובר. מניית מרקס אנד ספנסר נסגרה בעלייה קלה.



חברת הטלקום הבריטית כייבל אנד וויירלס דיווחה על נפילה של 48% ברווח הנקי במחצית הראשונה של השנה לעומת התקופה המקבילה ב-2004, ל-125 מיליון ליש"ט (217 מיליון דולר) - ירידה חזה מהתחזיות. מניית כייבל אנד וויירלס ירדה ב-1.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully