וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בשוק: דיסקונט מבצע מהלך בזק של מכירת הנכסים לקראת ביצוע רכישה משמעותית

רם דגן

8.11.2005 / 20:09

הערב החל שלב ההתמחרות על נכסי הבנק שצפוי להסתיים בימים הקרובים; למרות הניסיון למכור את הקופות והקרנות נראה שהמכירה תתבצע בשתי עסקות; מקורבים לבנק: אין מקום לטענות של איכות השלטון



היום בשעות הערב נכנס הליך מכירת הקופות והקרנות של בנק דיסקונט לשלב הסופי, זאת לאחר שבשעה 12 היום נפתחו המעטפות שנמסרו על ידי מספר גופים ובהן הסכומים המוצעים. הערב נפתח תהליך ההתמחרות בין הגופים שהצעותיהם נבחרו, כאשר על פי הערכות אנשי הבנק, צפויה ההתמחרות להסתיים בימים הקרובים. מקורות בכירים בשוק העריכו היום כי אחת הסיבות לבהילות שבמכירת הנכסים, כמו גם העובדה שמדובר במכירת כל הנכסים בו זמנית, קשורה בכך שדיסקונט צפוי לבצע בתקופה הקרובה רכישה משמעותית.



בין הגופים שניגשו למכרז נמנות כמעט כל חברות הביטוח המובילות - מנורה, מגדל, כלל-ביטוח והפניקס. למרות ההערכות הראשוניות לפיהן ימכור הבנק את הנכסים כחבילה אחת, נראה כי בסופו של דבר תבוצע המכירה בשתי עסקות נפרדות, זאת בעיקר לאור העובדה שמרבית המציעים הגישו הצעות לרכישת סוג אחד של נכסים.



במקביל, פנתה היום התנועה לאיכות השלטון לנגיד בנק ישראל, המפקח על הבנקים, מבקר המדינה ועדת ביקורת המדינה וחברת נכסים מ.י, בבקשה לבדוק מיידית את תקינות הליך המכירה. התנועה מדגישה, כי על אף התחושה הרווחת בציבור הרחב כי בנק דיסקונט כבר עבר לידיים פרטיות, הרי שהליכי המכירה טרם הסתיימו, האישורים הנדרשים טרם ניתנו והבנק נמצא עדיין בידי המדינה - קרי אזרחי מדינת ישראל, שהם כיום בעלי מניות של למעלה מ-50% מהבנק.



הפניה של התנועה לאיכות השלטון מגיעה על רקע תלונות של מספר משקיעים אשר טענו כי ההליך המזורז וטווח הזמנים הקצר להגשת ההצעות במכרז לא איפשרו להם לגשת, מה שיצר למעשה הפליה לעומת הגורמים שאליהם נעשתה פנייה מצד הבנק. גורמים המקורבים לבנק אמרו בתגובה כי אין בסיס לטענות הללו. בין השאר הדגישו, כי למרות הטענות הצליחו מספר משקיעים זרים להגיש גם הצעות רכישה. עוד הדגישו, כי לא מדובר במכרז וכי אין מקום לייחס לדיסקונט חובות שונים מאלו שחלות על לאומי אשר מכר לאחרונה את פיא ללא ביצוע מכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully