וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים באינטרנט זהב: אנחנו מתמודדים עם ירידה בהכנסות - נחזור לשיעורי רווחיות של 15%

ערן גבאי

8.11.2005 / 20:27

דורון תורג'מן: "מכרנו דקות ליעדים מסוימים ב-25%-20% מתחת למחירי השוק וגם בעתיד נבחר לפעול באסטרטגיית נתח השוק; ברבעון האחרון התמקדנו בחדירה לשני מגזרים עיקריים: הרוסי והערבי"; החברה רשמה ירידה של 2 מיליון שקל בהכנסותיה ברבעון השלישי של 2005



"אינטרנט זהב תחזור לצמוח כבר ברבעון הרביעי של 2005. נחזור לרווח תפעולי של 11%-12% - זה היעד וזה הנתונים שלנו. ברבעון השלישי היו לנו עלויות תפעוליות חריגות על המיתוג מחדש בעלות השקה של 2 מיליון שקל; ועלות של 1.5 מיליון שקל על איחוד מוקדים ופעילויות. עיקר ההוצאה מאחורינו ואין לנו ספק שנחזור לשיעורי רווחיות של 12% ו-15%", כך אומר דורון תורג'מן, סמנכ"ל הכספים של אינטרנט זהב, בעקבות דו"חות החברה המאכזבים לרבעון השלישי של 2005.



רשמה ירידה של 2 מיליון שקל בהכנסותיה ברבעון השלישי של 2005, שהם כ-2.7%, בהשוואה לרבעון השני של 2005. "אחרי 10 רבעונים רצופים של גידול בהכנסות אינטרנט זהב אנחנו מתמודדים עם ירידה בהכנסות. נקטנו באסטרטגיית נתח שוק בשיחות הבינלאומיות ונאלצנו למכור דקות שיחה במחירים נמוכים יותר כדי להגדיל את נתח השוק שלנו בסגמנט פעילות זה. היום נתח השוק שלנו בשוק השיחות הבינלאומיות נאמד בכ-7%-9%, לאחר שברבעון האחרון התמקדנו בחדירה לשני מגזרים עיקריים: הרוסי, שם התבצע עיקר המאמץ, והמגזר הערבי, שם הפעילות עדיין בתחילתה".



תורג'מן עצמו מודה כי כבר ברבעון השני של 2005 הסתכם נתח השוק של אינטרנט זהב בכ-6%-6.5%, כך שאסטרטגיית נתח השוק האגרסיווית של החברה הצליחה להגדיל את פלח השוק של החברה בכ-1%-2% בלבד. "מכרנו דקות ליעדים מסוימים ב-20%-25% מתחת למחירי השוק. גם בעתיד נבחר עבור תחומים מסוימים לפעול באסטרטגיית נתח השוק", אומר תורג'מן.



תורג'מן מסרב להודות שאינטרנט זהב נפגעה ברבעון האחרון מביטול שיחות הסקס, שמהוות פעילות עם שיעורי רווחיות גבוהים מהמקבול בענף. "שיחות סקס לא תופסות הרבה מההכנסות שלנו וזה לא רלוונטי. משרד התקשורת הציג לנו נקודות להבהרה בעניין זה, והמידע נמסר למשרד. כבר בשבועות הקרובים העובדות יתבהרו", אומר תורג'מן.



נתח השוק של החברה באינטרנט בפס רחב הוא כ-18%-20% ולחברה יותר מ-210 אלף מנויים בפס רחב, קובע תורג'מן.



כשהוא מתבקש להשוות את פעילות אינטרנט זהב לזו של נטוויז'ן, הוא אומר כי "בקישוריות לאינטרנט נטוויז'ן שחקן גדול מאיתנו בשוק הפרטי ובשוק העסקי. אנחנו חזקים במדיה ובתוכן". אלא שתחומים אלה אומנם צומחים בשיעורים ניכרים, אך עדיין מהווים חלק קטן מסך הפעילות של החברה, ולכן השפעתם מוגבלת על דו"חות החברה. "נכון שזה נתח קטן מסך הפעילות שלנו אבל מדובר על שוק מדיה ותוכן של 50 מיליון דולר בשנה - פרסום וסחר אלקטרוני אינטראקטיווי בישראל".



"פרסום וסחר באינטרנט מהווים כ-23% מסך הפעילות של החברה. אנחנו גם פועלים בתחום התכנים ושיווקם של מגזינים וירטואליים ושירותי ערך מוסף, כך שסך הפעילות מגיע לקרוב ל-30% מסך ההכנסות של החברה. אין ספק זה מנוע צמיחה עיקרי".



פעילות השיחות הבינלאומיות של אינטרנט זהב החלה ברבעון הראשון של 2005 והיא פעילות רווחית. בנטוויז'ן נהנו משיעורי הצמיחה בענף זה, מה שלא מתבטא בתוצאות אינטרנט זהב. "נטוויז'ן חברה מצוינת והמהלך שהם עשו מצוין. אבל מי שמסתכל על אינטרנט זהב ב-4 השנים האחרונות רואה חברה יעילה וזריזה".



באשר לשיתופי פעולה או רכישות עתידיות, אומר תורג'מן, "יש לנו יתרות מזומנים בהיקף של 57 מיליון דולר שישמשו אותנו ברבעונים הבאים לכניסה לתחומים חדשים. נשקלת גם הגדלת נתחי שוק בפעילויות נוכחיות וגם רכישת החזקות ומניות בחברות תקשורת אחרות".



תורג'מן לא מוכן להתייחס לאפשרויות המיזוג של אינטרנט זהב עם קווי זהב, אך אומר כי "אין ספק שאפשר לפעול גם לבד בשוק התקשורת של 2006. מיזוג IOL עם וואלה בעבר ביסס את MSN ישראל. בעולם של מיזוגים אינטרנט זהב יכולה להגדיל נתחי שוק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully