וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נותר מתחת ל-60 דולר לחבית לקראת פרסום נתוני המלאי בארה"ב

TheMarker

8.11.2005 / 22:39

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 59.71 דולר לחבית - עלייה של 24 סנט - בבורסת הסחורות של ניו יורק



מחיר הנפט הגולמי נסגר בעלייה קלה, אולם נותר מתחת לרף של 60 דולר לחבית, לקראת פרסום נתוני המלאי השבועיים של משרד האנרגיה האמריקאי מחר.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 59.71 דולר לחבית, עלייה של 24 סנט או 0.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר החוזים נפל בכ-16% מאז סוף אוגוסט, לאחר פגיעתה של סופת ההוריקן קתרינה, אז רשם שיא של כל הזמנים - 70.85 דולר לחבית. מחיר הנפט גבוה כעת בכ-20% מרמתו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



משרד האנרגיה האמריקאי צפוי לפרסם מחר את נתוני מלאי הנפט הגולמי השבועיים. מלאי הנפט הגולמי בארה"ב עלה ברציפות במהלך ארבעה השבועות אחרונים. בשבוע שעבר גדל המלאי ב-2.7 מיליון חביות, לרמה של 319 מיליון חביות.



מחיר הנפט נסגר אתמול בשפל של שלושה חודשים על רקע ירידה בביקוש לנפט להסקה בצפון מזרח ארה"ב, אזור האחראי ל-80% מצריכת הנפט להסקה בארה"ב. חברת החיזוי Weather Derivatives העריכה אתמול כי הביקוש באזור זה צפוי להיות נמוך ב-22% מהממוצע בשבוע הקרוב.

סוכנות האנרגיה הבינ"ל (IEA) העריכה אתמול, במסגרת דו"ח תחזית האנרגיה העולמית השנתי, כי מחיר הנפט הגולמי צפוי לצנוח לרמה של 35 דולר לחבית עד שנת 2010, וכי עד שנת 2030 יעלה מחירה של חבית נפט ל-39 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully