וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב עם פתיחת המכרזים; קבלנית הבניין טול ברדרס קרסה ב-14%

TheMarker

8.11.2005 / 23:24

התשואה על האג"ח ל-10 שנים - 4.565%; ענקית חלקי הרכב ויסטאון נפלה ב-14% בעקבות הפסד גדול מהצפוי; בלוקבסטר איבדה 4% לאחר שפיספסה תחזית ההכנסות



מגזר הבנייה הוביל את הירידות בוול סטריט, לאחר שקבלנית בתי היוקרה הגדולה בארה"ב הורידה את תחזיותיה. מדד נאסד"ק ירד ב-0.3%; מדד דאו ג'ונס איבד 0.4%; שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בעליות זה היום השני ברציפות - עלייה דו-יומית ראשונה מזה יותר משבועיים - על רקע השלמת השלב הראשון של המכרז למכירת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בהיקף של 44 מיליארד דולר השבוע. התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.074% לרמה של 4.565%.



במכרז היום, בו העמיד משרד האוצר האמריקאי למכירה אג"ח ממשלתיות ל-3 שנים בסך 18 מיליארד דולר, עמד היחס בין הביקוש להיצע על 2.42 - הגבוה מאז שנת 1998 ועלייה לעומת ביקוש-היצע של 2.31 בהנפקה הקודמת באוגוסט. עם זאת, רכשו בנקים מרכזיים זרים כ-29.2% מהאג"ח שהועמדו למכירה - שיעור נמוך מממוצע של 37.5% שנרשם מאז מאי 2003, אז התחיל משרד האוצר לפרסם נתונים אלו. יחד עם זאת, מדובר בשיעור גבוה יותר מ-28% שנרשם בהנפקה הקודמת של אג"ח ל-3 שנים בחודש אוגוסט.



טול ברדרס (סימול TOL), קבלנית הבניין הגדולה בארה"ב בתחום בתי היוקרה, קיצצה היום את תחזית צמיחת המכירות שלה לשנת הכספים הנוכחית, על רקע היחלשות במספר שווקים בארה"ב. זאת, לאחר שעליית מחירי האנרגיה וסופת ההוריקן קתרינה פגעו בבטחון הצרכנים. החברה צופה כעת גידול של 6.9% במכירות, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של יותר מ-10%. מניית טול נפלה ב-13.8% - הירידה היומית החדה ביותר מזה למעלה משבע שנים; די.אר הורטון (סימול DHI), קבלנית הבנייה השנייה בגודלה בארה"ב במונחי שווי שוק, איבדה 9.5%; לנאר (סימול LEN), השלישית בגודלה, ירדה ב-5.1%.



במגזר הטכנולוגיה בלטו לרעה מניות האינטרנט הסיניות, אשר נסחרו במגמה שלילית לאחר שפורטל האינטרנט הסיני נטאיז (סימול NTES) פיספס את התחזיות וספג עקב כך להורדת המלצה. נטאיז דיווח אתמול כי שילש את רווחיו ברבעון השלישי ל-32 מיליון דולר, או רווח של 89 סנט למניה - 2 סנט פחות מתחזיות האנליסטים. בעקבות הדו"חות הכספיים הוריד האנליסט ספא רשצ'י מפייפר ג'פרי את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". מניית נטאיז נפלה ביותר מ-22% במחזור גדול פי עשרה מהרגיל; סוהו (סימול SOHU) ירדה ב-2.3% ושאנדה (סימול SNDA) איבדה 3.4%.



בלוקבסטר (סימול BBI), רשת ספריות הווידיאו הגדולה בארה"ב, דיווחה על הפסד נקי של 491.4 מיליון דולר, או 2.67 דולר למניה, ברבעון החולף - על רקע המשך מגמת הירידה בעסקי השכרות הווידיאו והתחרות המתמשכת מול היריבה המקוונת נטפליקס. הכנסות החברה ירדו ב-2% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, והסתכמו ב-1.39 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 1.41 מיליארד דולר. מניית בלוקבסטר ירדה ב-4.4%.



אקוסטאר (סימול DISH), חברת הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום כי הכפילה ויותר את רווחיה ברבעון השלישי אולם פיספסה את תחזיות האנליסטים. החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 208.9 מיליון דולר, או 46 סנט למניה, לעומת רווח של 102.3 מיליון דולר, או 22 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. רווחי החברה לאחר רישום אופציות כהוצאות הסתכמו ב-205.6 מיליון דולר, או 45 סנט למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 47 סנט למניה. מניית אקוסטאר ירדה ב-2.5%.



ויסטאון (סימול VC), יצרנית חלקי הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על הפסד גדול מהצפוי ברבעון השלישי, על רקע ירידה בתפוקתה בצפון אמריקה ועלייה במחירי חומרי הגלם. החברה רשמה הפסד נקי של 200 מיליון דולר, או 1.58 דולר למניה, ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 1.44 מיליארד דולר, או 11.48 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת - אז רשמה החברה הוצאה חד פעמית של 1.3 מיליארד דולר. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה הפסד של 1.49 דולר למניה - הרבה מעל לתחזיות האנליסטים להפסד של 1.33 דולר למניה. מניית ויסטאון נפלה ב-14%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully