וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האינטרנט הישראלי מקים קבוצות עבודה לבחינת היבטים משפטיים של שימושים ברשת

צורי דאר

28.6.2001 / 12:24

במסגרתן יעסקו משפטנים בסוגיות כגון חוזים אלקטרוניים, הגנה על זכויות יוצרים ואי-קומרס

איגוד האינטרנט הישראלי מקים קבוצות עבודה של משפטנים, שיבחנו מגוון היבטים משפטיים של שימושים ברשת. קבוצות העבודה יפעלו להביא מספר סוגיות משפטיות הקשורות לאינטרנט לדיון ציבורי, ובשלב מאוחר יותר יגבשו רעיונות לתיקוני חקיקה שיוגשו למשרד המשפטים.

מסגרת זו הוקמה למעשה לפני כשנתיים על ידי ד"ר ויקטור בוגנים, מבית הספר למשפטים באוניברסיטת חיפה, ולאחרונה חודשה פעילותה. בוועדה המייעצת לקבוצות העבודה המשפטית ישתתפו עורכי הדין ענבר בן ציון, חיים רביה, טלי איתן, ד"ר יובל קרניאל, ליהי פלדמן, בראיין ניגן, יונתן אגמון, דוד שמרון ונעמי אסיא.

על פי המסתמן כרגע תרכז עו"ד ענבר בן ציון ממשרד זיסמן אהרוני גייר סוגיות כהגנת הצרכן באינטרנט, חוזים אלקטרוניים מבוססי תכתובות אי-מייל ואי-קומרס לגווניו ( B2B, B2C, P2P); עו"ד ליהי פלדמן ממשרד המשפטים תרכז את תחום הגנת הפרטיות קטינים ברשת; עו"ד בראיין ניגן, יועמ"ש ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יטפל ב-ISP והגנה על זכויות יוצרים ברשת; עו"ד יונתן אגמון יעסוק בהצעות לתיקון כללי איגוד האינטרנט הישראלי; ועו"ד דוד שמרון יטפל ככל הנראה בקבילותן של ראיות המתבססות על מסמכים אלקטרוניים.

"מדובר בסוגיות חשובות מאוד ולא בכולן יש בסיס ידע מספק, ולכן יש הרבה מה לדון בהן וללמוד", אמר דורון שיקמוני, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי.

עו"ד בן ציון אמרה ל-TheMarker.com כי במקביל לדיון בקבוצות העבודה יוקמו באתר האיגוד קבוצות דיון מקוונות בסוגיות אלה במסגרת Inter-Din - רשימת תפוצה למשפטנים בנושאים טכנולוגיה.

עוד מסרה בן ציון, כי כרגע אין בכוונת קבוצות העבודה להתעסק בסוגיות הסבוכות הנוגעות לרישום שמות דומיין, כיוון שבנושא זה יש צורך בכללים עולמיים מחייבים שיגובשו במסגרת אמנה בינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully