וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קבוצת מייקל דיוויס ממשיכה להיות עסק אמיתי, גם אם אין אפשרות למדוד אותנו יותר בדיווחים לבורסה"

אסף רותם

9.11.2005 / 8:15

דוד אללוף: "נכון שהמרווחים נשחקו, כי השוק משוכלל יותר, אך הוא גם בריא יותר, והיקפי המסחר גדולים יותר; כיום זה שוק של התאמות, של מלחמה טכנולוגית בשחיקת המרווחים; לנו יש את הטכנולוגיה לנהל אותה, וכך אנו שומרים על הרווחים מימי גמביט"



מייקל דייוויס מעורר בדרך כלל סקרנות בקרב פעילי שוק ההון המקומי. ייתכן שאחת הסיבות לכך היא החשאיות שבה התעטף בשנות פעילותו הראשונות, אך ברור שדייוויס מעניין גם כאשר פעילותו גלויה יותר. דייוויס, שנחשב כבר עשור לבכיר שחקני המעו"ף של תל אביב, עשה רווחי עתק בפעילות בנגזרים באמצעות החברה הציבורית גמביט. בכל סיום רבעון, כאשר היתה גמביט מפרסמת דו"חות, היה נחמד לראות כי דייוויס לא שכח את המלאכה והוא יודע להרוויח כ-5 מיליון שקל בשנה.



אלא שבאוקטובר 2002 החליט דייוויס לרוקן את פעילותה של גמביט הבורסאית ולחזור לעבוד בחדרים סגורים, והתוצאות של דייוויס נהפכו לסוד שמור. בשלוש השנים שחלפו מאז שוק ההון השתכלל. הונפקו מכשירים פיננסיים חדשים כמו תעודות סל, ומתחרים חדשים וחזקים נכנסו לעסקי הנגזרים. כל אלה הורידו את מרווחי הרווחיות של שחקני האופציות, ובהם גם של דייוויס, וזאת כנראה הסיבה שהוא החליט לצאת ולהילחם על נתחי שוק נוספים.



ובמלחמה כמו במלחמה: קבוצת דייוויס הרחיבה את תחומי הפעילות שלה, החלה בשיתוף פעולה בניהול קרנות נאמנות עם עמדה של בנק המזרחי והתקשרה עם חברת תכלית דיסקונט לצורך הנפקת תעודות סל.



האמנם פעילות האופציות כבר לא רווחית?



מנכ"ל הקבוצה דוד אללוף: "קבוצת מייקל דיוויס ממשיכה להיות עסק אמיתי, גם אם אין אפשרות למדוד אותנו יותר בדיווחים לבורסה. יש לנו 20 אנשים שעובדים כדי לשמור שהרווחיות תישאר כפי שהיתה בעבר. נכון שהמרווחים נשחקו, כי השוק משוכלל יותר, אך הוא גם בריא יותר, והיקפי המסחר גדולים יותר. כיום זה שוק של התאמות, של מלחמה טכנולוגית בשחיקת המרווחים. לנו יש את הטכנולוגיה לנהל אותה, וכך אנו שומרים על הרווחים מימי גמביט".



אם הכל כל כך טוב, למה הלכתם לתחומים החדשים?



"צריך להפריד בין פעילות הנוסטרו שלנו לבין השותפות עם תכלית דיסקונט. השותפות הזו מתאימה לנו כי היא פועלת בדומה לפעילות שלנו, שאותה אנו יודעים לעשות טוב - מסחר בהיקפים גדולים מאד, על ציטוטי מחירים מדויקים מאד. הרווח הוא קטן יחסית ומבוסס על היקפים גדולים מאוד".



לפני כחודש דיווחה תכלית כי תכפיל את היקף תעודות הסל המונפקות שלה ותבצע הנפקת תעודות נוספות בהיקף של 3 מיליארד שקל. בדומה להנפקות של איגרות חוב, נוהגות חברות תעודות הסל לרכוש את יתרת הכמות שלא נרכשת על ידי הציבור בהנפקה הראשונה ולהשתמש ביתרה זו כבמלאי לצורך הפצת התעודות במכירה חוזרת בשוק המשני.



ההתקשרות בין קבוצת דיוויס לתכלית דיסקונט החלה לפני 15 חודשים, בתעודת הדולר. מאז נוספו תחת המותג "תכלית" 4 תעודות סל שנסחרות בבורסה (ת"א 25, ת"א 100, יורו וליש"ט). בפרק זמן קצר יחסית הגיעה תכלית ל-1.7 מיליארד שקל, והיא החברה השלישית בגודלה אחרי תעודות תאלי של פסגות אופק שמנהלת 1.8 מיליארד שקל, והרבה אחרי אקסלנס נשואה שמנהלת כ-4-3.5 מיליארד שקל בתעודות ה"קסם" שלה.



מה הסיבות לצמיחה המרשימה?



מנכ"ל תכלית איל סגל: "הגופים המוסדיים ומנהלי התיקים מפנימים את יתרונותיהן וחשיבותן של תעודות הסל, ולכן גוברים הביקושים בכל השוק הזה ובוודאי במוצרים שלנו. המגמה היא שהציבור הרחב יהיה הבא בתור להיכנס לתעודות האלה כשיבין את משמעותן כראוי".



ההשוואה לאקסלנס מחייבת תזכורת קלה לחיכוכים שהיו בין החברות. לפי הפרסומים, אקסלנס "חטפה" עובדים למייקל דיוויס, ובנוסף, עם השקת חלק מהתעודות של תכלית, האשימו בתכלית את כלל פיננסים בטוחה ואת אקסלנס בניסיון מתואם לטרפד את ההנפקה על רקע דמי הניהול המופחתים שתכלית הציעה.



איך היחסים שלכם עם אקסלנס נשואה היום?



אללוף: "אין יחסים. אנחנו לא מדברים".



לאללוף יש דיעה מוצקה על יתרונות תעודות הסל על פני קרנות הנאמנות: "בראש ובראשונה, אין התאהבות במניות, שזו נגזרת כמעט בלתי נמנעת של סטוק פיקינג. מבחינת המשקיע שמעוניין להשקיע בשוק המניות, נאמר לאורך 20 שנה, הוא ישלם דמי ניהול של 2.5%) 50% כפול 20 שנה) אם ירכוש קרן נאמנות, לעומת דמי הניהול בתעודה הישראלית שהם אפס. אי אפשר כיום להכניס משקיעים לקרן טכנית בשעה שקיימת תעודת סל".



מה צפוי לתעודות הסל של תכלית?



סגל: "הקבוצה מצויה בהליכי דירוג כדי לאפשר לגופים מוסדיים לרכוש עוד תעודות. מתוך מחשבה ורצון להמשיך ולהוות גורם מוביל בשוק תעודות הסל, תכלית תנפיק תעודות חדשות כבר בחודשים הקרובים. היעד הנוכחי הוא 12-10 תעודות עד סוף 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully