וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה שברה שיא נוסף

נתן שבע

9.11.2005 / 17:23

דיסקונט זינקה ב-4% בתגובה לעסקת מכירת הקרנות וקופות הגמל לכלל. כי"ל התאוששה ב-3.9%. טבע עלתה ב-1.7% לרמת שיא

לאחר מספר ימים של דשדוש תוך ירידות שערים, חזר היום המסחר למגמה החיובית והמדדים רשמו רמות שיא. מדד המעו"ף עלה ב-1.5% לרמה של 770.5 נקודות; מדד תל אביב 100 טיפס ב-1.3% ל-781.6 נקודות ואילו מדד התל טק 15 איבד 0.2%. בדומה לימים האחרונים הסתכם המסחר ביותר ממלליארד שקל.

היום חזרו לככב המניות החביבות על הזרים, ביניהם מניות הבנקים והכימיה, ואלה משכו את הבורסה כולה לעליות. ברקע, הושפע המסחר מזרם של פרסום דו"חות כספיים, שבכללן המשיכו להציג תוצאות טובות.

המשקיעים התעוררו הבוקר לעסקה חדשה בענף הקרנות הנאמנות. דיסקונט הודיע היום על חתימה על הסכם עקרונות למכירת אילנות דיסקונט וקופות הגמל שלו בתמורה לסך כולל של 1.31 מיליארד שקל. כלל ביטוח איבדה 1.3% לאחר שזינקה ביותר מ-2% בפתיחה בתגובה לעסקה, ואילו דיסקונט הוסיפה 4%. דיסקונט עשויה להשתמש בכספי המכירה לצורך רכישת בנק אגוד. בתגובה לידיעות אלה הוסיפה אגוד 6.9%.

טבע, עלתה ב-1.4% לרמת שיא. החברה פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה, תוצאות חיוביות בסך הכל ולא מפתיעות, שקיבלו תמיכה מהפחתת שיעורי המס של החברה.

כי"ל התאוששת ועלתה ב-3.9%. זאת לאחר שסבלה ומחצה את רוב הירידות בשבוע האחרון, על רקע המלצת "מכירה" מצד HSBC בתחילת השבוע. החברה לישראל התאוששת אף היא משבוע של ירידות וזינקה ב-4%.

נייס עלתה ב-2.9% לאחר שדיווחה על תוצאות טובות לרבון השלישי ועל תחזיות לצמיחה ב-2006. תוצאות משופרות גם לתדיראן קשר שבלטה בזינוק של 6%. הבוקר דיווחה שופרסל על תוצאותיה שהראו גידול של 11% במכירות ועלייה של 140% ברווח התפעולי ל-41 מיליון שקל. בתגובה הוסיפה מניית החברה כ-0.8%.

דו"חות פחות מוצלחים היו לאלווריון, שנפלה ב-8.6% לאחר שפיספסה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט לרבעון השלישי של השנה. הכנסותיה עמדו במרכז היעד שהציבה קודם 47-43 מיליון דולר ואלה הסתכמו ב-45 מיליון דולר. במקביל, העלתה מעט את תחזיותיה לרבעון הרביעי של השנה לטווח הכנסות של 50-45 מיליון דולר.

לאומי מרכזת את המחזור הגבוה בשוק, לאור מטר הידיעות לגבי המשך המגעים למכירת גרעין השליטה בבנק. המניה הוסיפה כ-2% במחזור הגבוה בשוק. הפועלים הוסיפה 1.8%.

איתוראן שזכתה להמלצת "קנייה" מצידו של UBS שהחל לסקר אותה הגיבה בעלייה של 5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully