וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרונו אישרה כי שכרה את שירותי בנק ההשקעות גולדמן סאקס לבחינת מכירתה למתחרות

TheMarker

9.11.2005 / 9:19

לפי "וול סטריט ג'ורנל", החברה קיימה מגעים עם נוברטיס, גלקסו סמיתקליין, סאנופי-אוונטיס ופייזר; הערכות: שווי העסקה כ-15 מיליארד דולר; סרונו מתחרה בטבע בתחום הטיפולים לטרשת נפוצה



סרונו השווייצית (סימול SEO.VX), חברת הביוטכנולוגיה השלישית בגודלה בעולם ומתחרתה של טבע בתחום הטיפולים לטרשת נפוצה, אישרה כי שכרה את שירותי בנק ההשקעות גולדמן סאקס לבחינת אפשרויות אסטרטגיות חלופיות לחברה. "אין כל הבטחה כי תתבצע עסקה", סייגה החברה את ההודעה. מקורות המקורבים לשולחן הדיונים אמרו לעיתון "וול סטריט ג'ורנל", כי סרונו כבר קיימה שיחות עם נוברטיס, גלקסו סמיתקליין, סאנופי-אוונטיס ופייזר. ה"ג'ורנל" לא השיג תגובות מהחברות המוזכרות לגבי קיום המגעים.



סרונו בת ה-100 אינה מעוניינת להימכר או להתמזג בכל מחיר, והיא מחפשת מועמדת מתאימה עם הצעה משתלמת. שווי השוק של החברה, הנמצאת בשליטת משפחת ברטארלי המייסדת, הוא 13 מיליארד דולר, אך ביחד עם הפרמיה שהיא צפויה לקבל, מעריכים כי מדובר בעסקה של כ-15 מיליארד דולר - עובדה שמצמצמת באופן משמעותי את מספר הרוכשות הפוטנציאליות שלה.



סרונו מובילה בתחום טיפולי הפוריות ואף פיתחה מספר תרופות לטיפול באיידס. עם זאת, עיקר הכנסותיה של החברה מגיע ממכירות רביף - תרופה לטיפול בטרשת נפוצה, המתחרה בקופקסון של טבע. רביף, שפותחה על ידי אינטרפארם הישראלית, סיפקה לסרונו 55% מההכנסות ברבעון החולף.



ההכנסות של סרונו ברבעון השלישי של 2005 הסתכמו ב-315.6 מיליון דולר - עלייה של 20% ביחס לרבעון המקביל ב-2004. רביף היא התרופה בעלת הצמיחה המהירה ביותר בארה"ב: ברבעון השלישי צמחו מכירות רביף בארה"ב ב-32.6% לסכום של 102.5 מיליון דולר, והיא חצתה לראשונה את רף המכירות של 100 מיליון דולר ברבעון. מחוץ לארה"ב, גדלו מכירות רביף ב-14.5% ל-213.2 מיליון דולר.



רוכשת מתאימה לסרונו היא חברה שתגלה עניין בתרופות ובטיפולים שיש בידי סרונו כיום, אולם תוכל גם לבחון בקפידה את הטיפולים שנמצאים בדרך. בשוק מעריכים כבר זמן רב כי חברות תרופות ירכשו חברות ביוטכנולוגיה, אולם עד כה העניין היה מועט. חברות התרופות הגדולות בחרו בדרך כלל לרכוש חברות קטנות בעלות מגוון צר של טיפולים, ולא חברות מבוססות מסוגה של סרונו. לחברות התרופות כדאי לרכוש חברות ביוטכנולוגיה משום שיכולות השיווק שלהן חזקות, אך חטיבות המחקר והפיתוח שלהן כבר מזמן לא הניבו תרופות פופולריות במיוחד.



ההכנסות של סרונו עולות בהדרגה והגיעו ל-2.6 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים. בחודש שעבר, ספגה סרונו מהלומה קשה כשהודתה בקשירת קשר ושילמה קנס עצום של 704 מיליון דולר ליישוב אישומים הקשורים בשיווק סרוטיזם - התרופה לטיפול באיידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully