וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: מינוי לא כשיר של עובדים במשרדי הממשלה יוצר זילות של השירות הציבורי ועלול לפגוע במעמד ישראל

צבי זרחיה

9.11.2005 / 10:01

"הטיפול בתופעה צריך להיעשות ביד קשה כדי לעקור אותה מהשורש"; את הדברים אמר מיכה לינדנשטראוס בהופיעו בוועדה לביקורת המדינה, אשר דנה במינויים פוליטיים שביצע השר ישראל כץ במשרד החקלאות



"מינוי לא כשיר של עובדים למשרות במשרדי הממשלה השונים וברשויות המקומיות יוצר נזק חמור. המינויים הללו יוצרים זילות לגבי השירות הציבורי ועלולים לפגוע בצורה משמעותית במעמדה של המדינה כמדינה" - כך אמר הבוקר מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בהופיעו בוועדה לביקורת המדינה אשר דנה במינויים פוליטיים שביצע השר ישראל כץ במשרד החקלאות ובתאגידים הקשורים אליו.



לינדנשטראוס אמר כי, "עובד ציבור הוא נאמן ציבור ועליו להפעיל בהירות ויושר ללא שיקולים זרים, לטובת הציבור שלמענו הוא פועל. ברגע שהמינוי שלו אינו מינוי כשיר, אזי כמובן הנזק לציבור רב ביותר. אנו צריכים לטהר את המחנה ולו למען אחדות העם, כי כל תופעה אחרת יכולה להביא להתפוררות ציבורית של השלטון. הטיפול במינויים הפוליטים צריך להיעשות ביד קשה כדי לעקור מהשורש תופעה שהנזק שלה רב".



המשנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה, בועז ענר, אמר כי יש דימיון בביצוע של מינויים לא תקינים הן במשרד לאיכות הסביבה והן במשרד החקלאות. "המאבק על המשרות בביצוע מינויים פוליטיים יורד למשרות הזוטרות ביותר וישנם לחצים למנות אנשים במשרות שלא חייבות במכרז".



לדבריו, שר החקלאות אמנם הנחה את אנשיו לפעול לפי ההנחיות, אבל ההנחיות הללו לא חילחלו כלפי מטה ולשכת השר שידרה לסמנכ"ל ולתאגידים אחרים לקלוט עובדים כאלה ואחרים, לאו דווקא לפי הנחיות השר. "הלחצים של יועץ השר מיכאל איילון ושל הלשכה הם לפעמים חריפים", הדגיש.



יו"ר הוועדה, ח"כ מלי פולישוק בלוך (שינוי), טענה כי הדו"ח של מבקר המדינה בעניין מלמד על רמיסה ברגל גסה של כל הנורמות והכללים של בחירת מינויים בשירות המדינה. עובדי מדינה צריכים להיבחר על סמך מקצועיות, השכלה וכישורים, תוך עמידה בתהליכי מיון וסנטדרטים גבוהים, ולא מסיבה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully