וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גייטס במיזכר פנימי: תעשיית התוכנה עומדת בפני מהפכה שעלולה להיות הרסנית לנו

סוכנויות הידיעות

9.11.2005 / 10:19

המעבר של התעשייה לשירותי תוכנה ותוכנות מבוססות אינטרנט הוא איום וגם הזדמנות עבור מיקרוסופט, אמר גייטס וקרא "לפעול במהירות ובהחלטיות" כדי לחדור לתחום השירותים; דיווחה AP



המעבר של תעשיית הטכנולוגיה לתוכנות מבוססות אינטרנט ולתוכנות שירתים מייצגות "שינוי מהפכני ובעל פוטנציאל הרסני" כתב ביל גייטס במיזכר פנימי לבכירי מיקרוסופט, הקורא לפעולה כנגד האיומים התחרותיים החדשים העומדים בפני החברה.



במיזכר שנשלח במייל לבכירים בחברה ב-30 באוקטובר, והגיע ביום שלישי לידי AP, קרא גייטס למנהיגי מיקרוסופט "לפעול במהירות ובהחלטיות" לחדור יותר לתחום השירותים, במטרה להביס את מתחרותיה המרשימות של מיקרוסופט. אולם גייטס הזהיר גם כי החברה חייבת להיות חכמה בבניית הטכנולוגיה הנכונה כדי לשרת את הקהל הנכון.



"גל השירותים הקרב ובא יהיה מאוד משבש (מונח המתייחס לטכנולוגיה ההופכת על פניה תעשייה קיימת)", כתב גייטס. "יש לנו מתחרים אשר ינצלו את הגישה החדשה ויעמידו בפני אתגר - ובכל זאת, ההזדמנות להיות המובילים היא ברורה מאוד".



גייטס השווה את המעבר לכיוון תוכנות שירותים - החל בתוכנות מקוונות ועד אי-מייל מבוסס רשת בחינם - לשינויים בהם נכח לפני עשור. אז, כתב גייס מיזכר מפורסם בשם "גלי הגאות של האינטרנט", אשר הניע את מיקרוסופט לבצע שינו גדול לכיוון פיתוח טכנולוגיית אינטרנט.



"השינוי המהפכני הבא הגיע אלינו", כתב הפעם גייטס למנהלי מיקרוסופט. הוא צירף למכתבו מיזכר מאת ריי אוזי, אחד משלושת סמנכ"לי הטכנולוגיה של מיקרוסופט, אשר התווה רעיונות עבור שינויים גורפים בחברה, במטרה לענות לאיום התחרותי.



במיזכר של אוזי, מ-28 באוקטובר, מודה המהנדס כי מיקרוסופט איננה מובילה בתחום התוכנות מבוססות האינטרנט, ועומדת כעת מול תחרות קשה מצד חברות כמו גוגל. אוזי אמר כי מיקרוסופט צריכה להתמקד בעיקרי המודל החדש, כולל מעבר לתוכנות ושירותים בחינם, אשר מפרנסים את עצמם באמצעות פרסום, ושיטות מתוחכמות יותר, מבוססות אינטרנט, להעברת מוצרים לידי הלקוח.



"אני מאמין כי בנקודת זמן זו ברור לכל אחד מאיתנו מדוע אנו צריכים לחדש את פניה - המתחרות, האתגרים, וההזדמנויות", כתב אוזי.



בשבוע שעבר הכריזה מיקרוסופט על השקת חלונות לייב ואופיס לייב, שני שירותים מבוססי אינטרנט מבוקשים, שנועדו לסייע לחברה להתחרות בגוגל, יאהו, סיילספורס.קום ואחרות שכבר נחלו הצלחה עם שירותים מבוססי אינטרנט.



מיקרוסופט ספגה לאחרונה ביקורת על כך שהמודל העסקי שלה, המסתמך בעיקר על מכירת תוכנה באריזה מסורתית, עלול להתיישן. החשש הוא שככל שיותר חברות מציעות שירותים מקוונים בכל תחום - החל מעיבוד תמלילים ועד אחסון תמונות, יהיה פחות צורך במערכת ההפעלה של מיקרוסופט ותוכנות אופיס, מקור לחמה העיקרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully