וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים והודעות SMS שימשו לתיאום ההצתות וההתפרעויות בצרפת

סוכנויות הידיעות

9.11.2005 / 12:05

משטרת צרפת עצרה שלושה בני נוער שהסיתו לאלימות ותיאמו ניסיונות הצתה באתר בלוגים פופולרי; רשימות הבלוג של העצורים כללו קריאות לצעירים בפאריס להתאגד ולצאת להתקפה מתואמת בו זמנית



בלוגים והודעות SMS בטלפונים סלולריים החליפו את מקומם של המגאפון ושלטי המחאה במחאה האזרחית בצרפת, כך עולה מדיווח "הראלד טריביון" על המהומות האלימות בפרברי פאריס וערים אחרות. נגד כותבים באתר הבלוגים הפופולרי סקייבלוג הוגשו תביעות פליליות השבוע, על הסתה.



נציגי המשטרה טוענים כי כמה צעירים תיאמו הצתות מקומיות באמצעות הודעות טקסט בסלולר, ועצרו שלושה אנשים על פרסום הודעות בנושא בבלוגים (יומני אינטרנט) באתר סקייבלוג. האתר שייך לתחנת הרדיו הארצית סקיירוק, לה ארבעה מיליון מאזינים מדי יום, האמורה להיות תחנת הרדיו הפופולרית ביותר בקרב גילאי 13-24.



אתר סקייבלוג אומר כי הוא מארח יותר משלושה מיליון בלוגים, וכי 20 אלף בלוגים חדשים מצטרפים מדי יום, וכי ככל הנראה הוא מקום המפגש הפופולרי ביותר באינטרנט עבור נוער בצרפת.



הנתבעים על הסתה לאלימות כוללים ילד בן 14 מאקס אן פרובנס, שקרא למתפרעים להתקיף תחנות משטרה, אמר שר המשפטים פסקאל קלמן.



רשימות הבלוג של העצורים כללו קריאות לצעירים בפאריס להתאגד ולצאת להתקפה מתואמת בו זמנית. "התאחדו, בני צרפת, ושירפו את השוטרים", נאמר באחת הרשימות, לדברי סוכנות העיתונות הצרפתית. "גשו לתחנת המשטרה הקרובה ביותר ושירפו אותה".



הודעה אחרת קראה לבני נוער הגרים בשיכונים להתחיל בהצתות בשעות 21:30-22:00 ביום שישי.



לפי החוק הצרפתי, הסתה לאלימות עשויה להביא לעונש מאסר של שנה עד שבע שנים. פקידי מערכת המשפט אמרו כי שלושת הנערים שנעצרו אינם מכירים אלו את אלו, אולם כולם השתמשו בבלוג של סקייבלוג כדי לפרסם את הודעותיהם.



המשטרה הצרפתית אמרה כי עקבה אחרי בלוגים וגילתה כי שיכונים שונים מתחרים ביניהם על יצירת האלימות והנזק הגדולים ביותר.



בעקבות המעצרים אמר דובר סקיירוק כי התחנה תחסום כל תוכן שעשוי לשמש להסתה. "בשום פנים ואופן אל תפרסמו את שמי", אמר הדובר. "תארו לעצמכם מה יקרה אם תושב הפרברים יגלה כי מחקנו את הבלוג שלו. זה יכול להסתיים בכדור בראש".



צנזור אתר סקייבלוג הפך לשיחת היום בבלוגים הפופולריים. הערות אנטי ממשלתיות מופיעות בכל רחבי הבלוגים באתר.



לצד בני הנוער כותבים בלוגים גם חברי פרלמנט ופקידי ממשל, כמו אריק ראול, אשר הסביר מדוע החליט להטיל עוצר על אזור סן סן דני. כמו כן נערכו התקפות האקרים על אתרי ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully