וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס-נשואה: בנק דיסקונט היה חייב למכור את הקרנות והקופות אם ברצונו לרכוש את אגוד

טל לוי

9.11.2005 / 12:11

מיכה גולדברג: רק לאחר שגייס כסף, יכול היה בנק דיסקונט לרכוש את בנק אגוד, אחרת לא היה יכול להציג את יחס הלימות הון הנדרש בחוק - 9%



"בנק דיסקונט היה חייב למכור את קרנות הנאמנות ואת קופות הגמל אם ברצונו לרכוש את בנק אגוד", כך אומר אנליסט הבנקים הראשי של אקסלנס-נשואה, מיכה גולדברג, בתגובה לעסקת מכירת קרנות הנאמנות וקופות הגמל של דיסקונט לכלל ביטוח. "כנדרש בחוק, חייב כל בנק לשמור על יחס הלימות הון מינימלי של 9% - כלומר עליו להחזיק קופת מזומנים מסויימת כנגד האשראי שהוא מעניק ללקוחותיו. המיזוג או הרכישה של דיסקונט ואגוד היו מעמידים את הקבוצה עם יחס נמוך מ-9% ולכן נזקקו בדיסקונט לתוספת מזומנים".



גולדברג אומר כי עיתוי המכירה היה אופטימלי עבור דיסקונט וכי קיים היום רעב בשוק לקרנות ולקופות אשר ילך וידעך עם הזמן והמשמעות היא מכירת הקרנות במחיר נמוך יותר. "חיבור חבילת הקרנות לחבילת הקופות הוא תוספת מחוכמת שמאפשרת לבנק לגייס מזומנים כהכנה לרכישת אגוד תוך שהוא משיג מחיר טוב עבורם".



בנק דיסקונט הודיע הבוקר לבורסה, כי הגיע להסכם עם כלל ביטוח בנוגע למכירת אילנות דיסקונט וקופות הגמל של דיסקונט בתמורה ל-1.31 מיליארד שקל. התמורה בגין מכירת אילנות דיסקונט עומדת על סך של 600 מיליון שקל והיתר בגין פעילות קופות הגמל - 710 מיליון שקל. רווחי העסקה יירשמו בשנת 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully