וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקיט בנקיזר עצרה סחורה לרבוע הכחול בשל מחלוקות על העלאת מחירים

איילה צורף

9.11.2005 / 14:46

כך נודע ל-TheMarker; מה-1 בנובמבר מסרבת רקיט, המשווקת מותגים כגון אבקת הכביסה קלגון, חומר ניקוי למדיחי כלים פיניש, ומסיר כתמים קליה, לספק סחורה לרשתות הרבוע הכחול



רקיט בנקיזר, המשווקת מותגי ניקוי וטואלטיקה בהם קליה, פיניש, סיליט וקלגון, עצרה סחורה לרשתות הרבוע הכחול, כך נודע ל-TheMarker. הרקע למהלך - הנהלת הרבוע הכחול מסרבת לאשר את עליית המחירים של מוצרי רקיט. הרבוע הכחול מסרבת לאשר גם העלאות מחיר של ספקים אחרים, ולא רק את זו של רקיט.



עצירת הסחורה מצידה של רקיט בנקיזר החלה ב-1 בנובמבר. בשלב זה היא אינה מורגשת במדפי הרבוע הכחול, מאחר שלרשת מלאי סחורה גדול יחסית של מוצרי החברה. בתחילת נובמבר הוציאה רקיט, כמו ספקיות רבות אחרות, מחירון חדש של מוצריה לרשתות השיווק, בו נרשמה עלייה שנעה בין 10%-30% לכל מוצרי החברה. במרבית הרשתות קיבלו את עליית המחירים, באופן חלקי או מלא. בחלק מהרשתות העלאת המחירים כבר באה לידי ביטוי במחירי המוצרים בחנויות.



ואולם ברבוע הכחול סרבו להכניס לתוקף את עליית המחירים של רקיט ושל ספקיות מוצרים נוספות שהודיעו אף הן על עליית מחירים. לפני שלושה ימים אמר ל-TheMarker מנכ"ל רבוע כחול, גיל אונגר: "יש הצפה של עליות מחירים בכל התחומים. רבוע כחול מערים קשיים על הספקים ושואל שאלות נוקבות מה הסיבה ומה הצורך להעלות מחירים. הספקים צריכים למצוא דרכים יצירתיות להוזיל מחירים ולא לגלגל על הצרכן הישראלי את כל העלויות. הם כל הזמן דורשים מהרשתות להתייעל, אולי עדיף שיעשו קצת שיעורי בית ויעשו צעדי התייעלות אצלם לפני שפוגעים בכיסו של הצרכן".



חלק מהמוצרים של רקיט באים מתחומים בהם יש מלחמות מחירים מתמידות. כך למשל משתתפת אבקת הכביסה קלגון במאבקי מחיר מתמידים בין הרשתות; כך גם מוצרי מדיחי הכלים פיניש, ומסיר הכתמים קליה.



ואכן, תחום הדטרגנטים, שהמחירים בו נשחקו בעקבות התחרות העזה, הוא התחום שבו מרבית השחקנים הודיעו על עליות מחירים.



בין הספקים יש הטוענים כי הגיעו לקו האדום מבחינת השחיקה ברווחיות שהם יכולים לספוג. בכירים טוענים כי ברשתות השיווק לא מבינים כי אם המחירים בישראל לא יתחילו לעלות, הרשתות לא יוכלו להרוויח כסף.



מנגד, יש הטוענים כי הרשתות הגדולות יעלו בסופו של דבר מחירים. לדבריהם, אף אחת מהרשתות הגדולות לא רוצה להיות הראשונה שתעלה מחירים.



מרקיט נמסר בתגובה כי "איננו נוהגים לדון בתקשורת על מערכות היחסים שלנו עם הרשתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully