וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גלזר: מעז יצא מתוק - ועדת בכר תזניק את שווי הבנקים ב-10% לפחות

שרון שפורר

9.11.2005 / 15:54

האנליסט מלידר ושות' חוזה לבנקים תשואות דו ספרתיות ברבעון השלישי; מעלה היעד לחמשת הגדולים ואופטימי לגבי דיסקונט; האינפלציה הגבוהה, שוק ההון הרותח ומעט הפרשות ייצרו תוצאות מצוינות



נמשיך לראות תוצאות טובות ותשואות דו ספרתיות בכל הבנקים ברבעון השלישי, אומר היום האנליסט אלון גלזר מלידר ושות'. גלזר מציין, כי רק לאומי צפוי להציג תוצאות פושרות, אולם, מדובר באירועים חד פעמיים, שבנטרולם רווחיו יהיו גבוהים. האנליסט מעלה את מחיר היעד של חמשת הבנקים הגדולים.



גלזר סבור, כי המעבר לדיווח נומינלי מיטיב עם תוצאות הבנקים. האינפלציה שעלתה ברבעון ב-1.5% תתרום לדעתו רווחי המימון, כשמזרחי יהיה הנהנה העיקרי בשל התרומה לטפחות.



האנליסט צופה גם, כי העליות בשוק והגידול בפעילות יביאו לשיפור בעמלות התפעוליות וברווחי נוסטרו של הבנקים, אבל יותר חשוב, הגידול בנכסי הקופות והקרנות בעיקר משפר את התמחור ומדובר בתרומה עצומה לבנקים.



העדר פשיטות רגל משמעותיות מביא את לידר ושות' לצפות גם להמשך הירידה בהפרשות. מאידך הם מוסיפים, הירידה במס החברות מביאה לפגיעה חד פעמית ברווח, כאשר לאומי הינו הנפגע המרכזי עם ירידה של כ-150 מיליון שקל ברווח. ועם זאת, בסך הכל הירידה חיובית בטווח הארוך, שכן היא מעלה את רווחיות הבנקים בשיעור ניכר.



גלזר מותיר לפועלים "תשואת יתר" ומעלה את היעד של 20 שקל. ללאומי הוא קובע יעד של 18 שקל, מותיר המלצת "קנייה" ומזכיר, כי בסך הכל הבנק נסחר במכפיל רווח עתידי הנמוך במערכת ומאמין, כי ההפרטה אכן תשפיע על המניה והוא אופטימי באשר להתמודדות גופים מספר שיביאו למחיר גבוה בעסקה.



גם דיסקונט זוכה מגלזר להמלצת "קנייה" עם יעד של 8.3 שקלים. הוא מדגיש את מכפיל ההון הנמוך, בשעה שיש לו אחזקות השוות הרבה מעל ההון העצמי. גלזר סבור, כי הזרים עדיין לא גילו את הבנק וכי עם כניסת הבעלים החדשים נראה שיפור בתוצאות והצפת ערך במניה. הסקירה על המגזר נכתבה בלידר ושות' עוד בטרם נודע הבוקר על מכירת אילנות דיסקונט וקופת הגמל ב-1.3 מיליארד שקל לכלל ביטוח ובעקבות כך, כמו גם על רקע הדיבורים על רכישת בנק איגוד, מתחזקת אצל גלזר "התחושה האופטימית לגבי פעילות הבנק".



בלידר ושות' חוזים לקראת פרסום דו"חות הבנקים לרבעון החל מהשבוע הבא רווח של 566 מיליון שקל לפועלים, 395 מיליון שקל ללאומי ו-198 מיליון שקל לבנק דיסקונט. 2005 תסתיים, לדעת גלזר, עם רווח של 2.6 מיליארד לפועלים, 2.1 מיליארד ללאומי ו-731 מיליון שקל לבנק דיסקונט.



למזרחי ולבינ"ל, קובע האנליסט המלצות פושרות יותר של "תשואת חסר" עם יעד של 23 שקל ו-41.5 שקל, בהתאמה. הוא חוזה להם רווח של 154 מיליון שקל ו-109 מיליון שקל, בהתאמה.



גלזר מסכם, התהליכים החיוביים והמשך טיוב תיק האשראי יביאו לביטחון גדול יותר בתוצאות בעתיד, כשהשינוי במס חברות מביא לגידול דרמטי ברווח וכך גם ועדת בכר - עליה הוא אומר: כי "מעז יצא מתוק", התמחור הגבוה לצד העלייה בהיקף הנכסים, והתוספת של עמלות ההפצה ומכירה עתידית של ביטוח ופנסיה מגדילים את שווי הבנקים ב-10% ויותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully