וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר החל לבדוק את חתימת לבנת על התקנה להגדלת התמיכה בעמותת אמה

צבי זרחיה

9.11.2005 / 17:50

מזוז העביר למבקר המדינה את תלונת התנועה לאיכות השלטון נגד שרת החינוך והתרבות בעקבות חשיפת הפרשה ב"הארץ"; אם ימצא חשדות פליליים, יחזיר את התיק ליועץ המשפטי

, שדרשה לפתוח בחקירה פנימית של הפרשה.



לפי הודעת משרד המשפטים, השרה לבנת פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה ביום ראשון השבוע (לפני הפרסום ב"הארץ", ובעקבות פנייה שקיבלה מהעיתון בנושא), וביקשה לברר עמו מיהו הגורם שאליו עליה להעביר הצהרה לגבי אפשרות של ניגוד עניינים, לנוכח תפקודה של אמה כמנכ"ל עמותה הזוכה לתמיכה תקציבית ממשרד החינוך. מזוז השיב ללבנת כי עליה לדווח למבקר המדינה, ולאחר מכן עליה לפנות למשרד המשפטים "על מנת להסדיר את נושא ניגוד העניינים". גורמים ממשלתיים העריכו, כי המבקר יבקש ממשרד החינוך והתרבות הסברים לגבי הקריטריונים להגדלת התמיכה בעמותה, וכן הסברים לגבי מעורבותה של השרה לבנת בפרשה.



לבנת הכחישה שלשום כי חתמה על התקנה, ואף אמרה אתמול בראיון ב"קול ישראל" כי "שר ושרה לא מתקנים תקנות", אולם עיון בילקוט הפרסומים 5098 מ-30 ביולי 2002 ובאתר האינטרנט של משרד המשפטים מעלה כי שמה על לבנת חתום על התקנה שאיפשרה את התמיכה הכספית.

משרד המשפטים הבהיר בהודעתו, כי בנוגע לטענות על פעולה של שרים בעבר תוך ניגוד עניינים, "מבקר המדינה הוא הגורם המופקד על בדיקת מילוי ההוראות, ומוקנות לו הסמכויות בעניין זה על פי חוק מבקר המדינה. בהתאם לכללים, אם מצא המבקר כי קיים חשש לעבירה פלילית, עליו להעביר את העניין לידיעת היועץ המשפטי לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully