וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייעלות והעלאת מחירים הביאה לגידול של 22% ברווחי נייר חדרה ל-17.5 מיליון שקל

עומר שרביט

9.11.2005 / 17:55

נזקי קריסת קלאבמרקט והעלייה במחירי האנרגיה שחקו את הרווח הנקי מתחילת השנה ב-35%; החברה סבלה מתחילת השנה מעלייה במחירי האנרגיה וחומרי הגלם ונהנתה מהטבת מס של 8 מיליון שקל



בעקבות העלאת מחירי המכירה והליכי ההתייעלות שעברה, חברת מציגה ברבעון השלישי של השנה גידול בשורה התחתונה והעליונה. החברה מקבוצת אי.די.בי. רשמה ברבעון השלישי גידול של 22% ברווח הנקי לרמה של 17.5 מליון שקל.



בדומה למגמה מתחילת השנה, השיפור בשורה התחתונה הוא למרות שחיקה ברווח התפעולי והגולמי ברבעון השלישי: הרווח התפעולי למשל ירד ב-19% לרמה של 10.7 מיליון שקל. אלא שגידול של כ-1.25 מיליון שקל ברווחים מהחברות כלולות - מונדי חדרה, חוגלה קימברלי, כרמל ות.מ.מ. עם זאת, מכירות החברה דווקא עלו ברבעון בכ-4% לרמה של 125 מיליון שקל.

מנגד, נזקים מקריסת קלאבמרקט בהיקף של 3.5 מליון שקל, העלייה במחירי האנרגיה וחומרי הגלם לצד יבוא מתחרה מאירופה, נתנו את אותותיהן מתחילת השנה, כאשר החברה סבלה מירידה של 35% ברווח הנקי לרמה של 37 מיליון שקל. שחיקה זו היא למרות הפחחת מס החברות שתרם להטבת מס בסך של 8 מיליון שקל בחברה.



הרעה זו לא נעלמה מעיני המשקיעים, שגילחו 16% משווי החברה בשוק מתחילת השנה. למרות השחיקה במניה, נייר חדרה עדיין נסחרת לפי שווי של 766 מיליון שקל, המשקף פרמיה של 35% על ההון העצמי. המינוף של החברה ירד בכ-1% לעומת התקופה המקבילה, והונה העצמי מהווה נכון להיום כ-49% מסך המאזן. ההון העצמי שלהחברה ירד מעט במהלך התקופה, כאשר באוגוסט חולק דיווידנד של 50 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully