וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מימן במו"מ מתקדם עם תחנת הכוח הפרטית דוראד - להשקעת 100 מיליון דולר ולאספקת גז במיליארד דולר

עמירם כהן

9.11.2005 / 18:20

מימן צפוי לרכוש את הזכויות של קבוצת דלק, שהודיעה על הסתלקותה מהפרויקט לאחר ששאר השותפים סירבו לאשר לה הגדלה של חלקה בתחנה; יימשך המו"מ עם דלק על אספקת הגז הטבעי



איש העסקים יוסי מימן נמצאת במו"מ מתקדם להשקיע 100 מיליון דולר בתחנת הכוח הפרטית דוראד, המתוכננת לקום מדרום לאשקלון. כמו כן, מימן צפוי לספק לתחנה גז טבעי מצרי במיליארד דולר.



ההשקעה בתחנת הכוח הפרטית נאמדת ב-500 מיליון דולר, ומימן צפוי לרכוש את הזכויות של קבוצת דלק בתחנה, שהודיעה על הסתלקותה מהפרויקט.



בהודעת קבוצת דוראד נאמר כי דלק ביקשה להגדיל את חלקה בפרויקט, אך בעקבות סירוב השותפים הודיעה על הסתלקותה. עוד נמסר, כי דוראד מקיימת מו"מ מתקדם עם ספק הגז המצרי EMG - שקבוצת מרחב בבעלות מימן שותפה בה ב-25% - לאספקת גז טבעי במליארד דולר, במקום הגז שאמורה היתה לרכוש מקבוצת ים תטיס שבשליטת דלק. דוראד הבהירה כי במקביל למו"מ עם EMG, יימשך המו"מ עם דלק, לאספקת הגז הטבעי לתחנת הכוח. לאחרונה כבר היו פרסומים שהוכחשו על מו"מ שמנהל מימן עם דוראד לאספקת גז טבעי מצרי.



מקורות בתעשיית החשמל הפרטי אמרו כי דלק ביקשה להגדיל את חלקה בתחנת הכוח ל-30%, על חשבון השותפים האחרים, אך משאלה סירבו - הודיעה דלק על הסתלקותה.



לדוראד רשיון ממשרד התשתיות להקמת תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל, בהספק של 800 מגאווט. על פי התכנון, תספק תחנת הכוח חשמל לצרכנים פרטיים ב-2007. בהנחה שהמו"מ עם מימן יעלה יפה, המבנה המסתמן של קבוצת דוראד יהיה א. דורי - 15%; אדלקום - 15%; קצא"א - 20%; ליאון רקנטי - 10%; חברת זורלו מטורקיה - 20%; ויוסי מימן - 20%.



להערכת מקורות במשק החשמל, תמכור דוראד את החשמל הפרטי לצרכן בתעריפים הנמוכים ב-15%-5% מתעריפי חברת החשמל. על פי לוח הזמנים המסתמן, תסיים קבוצת דוראד את המו"מ עם הבנקים על הסגירה הפיננסית להשקעה בתחנת הכוח במהלך 2006. לדוראד הסכמים לאספקת חשמל פרטי לגופים גדולים במשק, בהם משרד הביטחון, תנובה וכתר פלסטיק. עם גופים נוספים מתנהל מו"מ, בין היתר עם התנועה הקיבוצית, על אספקת חשמל ל-263 קיבוצים ול-303 מפעלי התעשייה שבבעלותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully