וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר וישראל קז סוף-סוף נהנים מההשקעה: הפניקס תחלק דיווידנד של 250 מיליון שקל

עומר שרביט

9.11.2005 / 19:09

החברה לא חילקה דיוודידנד בשנים האחרונות - היום הקובע: 28 בדצמבר 2005 - קבוצת דלק עדיין לא השלימה רכישת חלק המיעוט של אליהו בחברה וממתינה לאישור הרגולטור



לראשונה מזה שנים, חברת הביטוח ה משתפת את בעלי המניות ברווחיה. חברת הביטוח שעמדה לאחרונה בעין הסערה על רקע הכניסה האפשרית של קבוצת דלק לאחזקת מיעוט בחברה, צפויה לחלק 250 מיליון שקל כדיווידנד לבעלי מניותיה.



המניות של הפניקס מפוצלות, כך שמחזיקי מניות ה-1 של החברה יקבלו 217 מיליון שקל ומחזיקי מניות ה-5 יקבלו 32 מיליון שקל. בסך הכל מדובר ב-132% מההון של החברה ובתשואת דיווידנד של כ-8.3%.



עבור ישראל קז ויעקב שחר, מדובר באירוע ראשון מסוגו בו הם מחזירים חלק מהשקעתם לראשונה מזה שלוש שנים, אז רכשו את השליטה בחברה - 57% - מידיה של משפחת חכמי. השותף החדש של השנים הוא יצחק תשובה, שקבוצת דלק בשליטתו חתמה לאחרונה על עסקה לרכישת 25% בחברה מידיו של שלמה אליהו, עם אופציה ל-8% נוספים.



עבור אחזקת המיעוט בחברה, דלק אמורה לשלם בסופו של דבר כ-930 מיליון שקל. העסקה כפופה לאישוריהם של הממונה על ההגבלים העסקיים והמפקח על הביטוח. אישורים אלה עדיין לא התקבלו, כך שעדיין לא ברור האם דלק תיהנה מהדיווידנד או שיהיה זה אליהו.



כך או כך, היום הקובע לזכאות לדיווידנד נקבע ל-28 בדצמבר, יום האקס למחרת ויום התשלום יתבצע ב-11 בינואר. נראה כי דירקטוריון הפניקס ביקש להשאיר מרווח נאה לשותף החדש - תשובה. האחרון עשוי להחזיר לעצמו חלק ניכר מההשקעה הפיננסית, שכנראה לא תקנה לו השפעה רבה בחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully