וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום והרכב הובילו הירידות; בורסת לונדון ירדה 0.4%

TheMarker

9.11.2005 / 19:26

עליות במגזר השבבים; חברת התרופות הגרמנית באייר עלתה 5% בעקבות גידול ברווחיה; דויטשה טלקום ירדה 2.5% בעקבות דו"חות; סרונו השלימה זינוק של 10% ביומיים



מגזרי הטלקום והרכב הובילו את הירידות בבורסות אירופה. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.4%; בורסת פאריס איבדה 0.5%. לעומתן, בורסת פרנקפורט נסגרה בעלייה קלה של כ-0.1%.



גירעון הסחר של בריטניה הצטמצם בספטמבר, לאחר שבאוגוסט התרחב בשל תשלומי פיצויים לנפגעי ההוריקן קתרינה בארה"ב, דיווחה הלשכה לסטטיסטיקה של בריטניה. גירעון הסחר הצטמצם ל-3.9 מיליארד ליש"ט, לעומת גירעון של 5.3 מיליארד ליש"ט באוגוסט. מנגד, ברבעון השלישי התרחב גירעון הסחר ל-13.3 מיליארד ליש"ט בהשוואה לגירעון של 9.8 מיליארד ליש"ט ברבעון השני.



דויטשה טלקום, חברת הטלפון הגדולה באירופה, רשמה רווח של 2.42 מיליארד יורו (2.85 מיליארד דולר) ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 1.36 מיליארד יורו ברבעון המקביל. זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו דויטשה טלקום רושמת רווח.



הכנסותיה של דויטשה טלקום ממכירות עלו ברבעון השלישי ל-15 מיליארד יורו, לעומת הכנסות של 14.4 מיליארד יורו ברבעון המקביל ב-2004. תוצאות חזקות של חטיבת T-mobile האמריקאית של דויטשה טלקום ומכירות חד פעמיות של נכסים הובילו את העלייה בהכנסות החברה. מניית דויטשה טלקום ירדה ב-2.5%.



חברת הטלקום השווייצית סוויסקום אישרה היום, כי היא מנהלת שיחות עם איירקום (Eircom), חברת הטלפון הגדולה באירלנד, בנוגע לעסקה אפשרית. בחברה אמרו, כי אין ודאות שתוגש הצעה וכי הודעה נוספת תימסר בזמן המתאים. סוויסקום אף ציינה, כי היא שוקלת הזדמנויות השקעה מגוונות על בסיס קבוע. מניית איירקום (סימול EIR.I) איבדה 0.4%.



עוד בלטה במגזר מניית פראנס טלקום שאיבדה 1.7%.



מנגד, נרשמו עליות במגזר השבבים האירופי. ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה ביבשת, עלתה ב-3.4%; אינפיניון הגרמנית, השנייה בגודלה באירופה, הוסיפה 1.5%. ASML, יצרנית ציוד השבבים הגדולה ביבשת, עלתה ב-1.3%.



קאפ ג'מיני, חברת שירותי המחשוב הגדולה באירופה, רשמה עלייה של 5.5% במכירות ברבעון השלישי ל-1.67 מיליארד יורו מ-1.59 מיליארד יורו ברבעון המקביל בשנה שעברה. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי בניכוי ההשפעה של השתלטויות ושערי חליפין, עלו המכירות ברבעון ב-10%. מניית קאפ ג'מיניי ירדה ב-1.8%.



סרונו השווייצית (סימול SEO.VX), חברת הביוטכנולוגיה השלישית בגודלה בעולם ומתחרתה של טבע בתחום הטיפולים לטרשת נפוצה, אישרה כי שכרה את שירותי בנק ההשקעות גולדמן סאקס לבחינת אפשרויות אסטרטגיות חלופיות לחברה. "אין כל הבטחה כי תתבצע עסקה", סייגה החברה את ההודעה. מקורות המקורבים לשולחן הדיונים אמרו לעיתון "וול סטריט ג'ורנל", כי סרונו כבר קיימה שיחות עם נוברטיס, גלקסו סמיתקליין, סאנופי-אוונטיס ופייזר. ה"ג'ורנל" לא השיג תגובות מהחברות המוזכרות לגבי קיום המגעים. מניית סרונו הוסיפה 2.4%, והשלימה בכך זינוק של יותר מ-10% בתוך יומיים.



באייר, חברת שירותי הבריאות והתרופות הגרמנית, דיווחה על עלייה ברווחיה ל-493 מיליון יורו (580 מיליון דולר) בשל קיצוץ בעלויות חטיבת התרופות של החברה ובשל רווחים משינויים בחוקי הפנסיה בארה"ב. המרוויחה העיקרית של החברה היתה חטיבת שירותי הבריאות, עם עלייה של 55% ברווח התפעולי של החטיבה ל-427 מיליון יורו. מניית באייר עלתה ב-4.6%.



ירידות נרשמו במגזר הרכב האירופי. פולקסוואגן, יצרנית המכוניות הגדולה ביבשת, ירדה ב-2%; רנו הצרפתית ירדה ב-4.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully