וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עסקת דיסקונט-כלל ביטוח מגיעה ההתמחרות של המזרחי: ימכור את הקופות ואת הקרנות בתוך ימים ספורים

שרון שפורר

9.11.2005 / 20:02

חברת הקרנות של המזרחי עמדה מנהלת נכסים בשווי של 6 מיליארד שקל ו-11 מיליארד שקל נוספים מנוהלים בקופות הגמל של הבנק - כך שהיקף העסקה עשוי לחצות את רמת ה-700 מיליון שקל



לאחר סיום עסקת דיסקונט-כלל ביטוח עוברים הזרקורים לבנק המזרחי. הבנק שיגר לגופים בשוק ההון נייר המציע להם לרכוש ממנו את חברות הקרנות והקופות שלו. גם ההתמחרות במזרחי מתוכננת ללוח זמנים קצר ביותר: התמחרות תיערך מחר - התאריך הסופי להגשת ההצעות. דובר בנק המזרחי אמר היום כי לפחות 10 גופים הביעו עניין. אחת המתמודדות הרציניות ביותר היא חברת הביטוח מנורה, שהפסידה בהתמחרות על הקופות והקרנות של דיסקונט.



הבנק צפוי למכור את חברת הקרנות, עמדה, המנהלת נכסים בהיקף של 6 מיליארד שקל, ואת קופות הגמל, המנהלות כ-11 מיליארד שקל נוספים. כך שבמידה ותתבצע עסקת חבילה מדובר על עסקה של כ-700 מיליון שקל. המחיר בעסקת דיסקונט-כלל ביטוח שיקף שווי של 4.1% מהנכסים, כלומר 41 מיליון שקל לכל 4.1 מיליארד שקל מנוהלים, כך שמדובר על כ-240-250 מיליון שקל לעמדה ו-450 מיליון שקל נוספים לחברת הקופות.



בעסקת פקן, שנמכרה לעמית ברגר ושותפיו על ידי בנק הפועלים, נקבע מחיר אשר שיקף שווי של 4.5% מהנכסים, כלומר 45 מיליון שקל לכל מיליארד שקל. לעומת זאת, בעסקת לאומי פיא, שנמכרה לחברת הביטוח הראל, נקבע מחיר ששיקף שווי של 3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully