וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי ענקית חלקי הרכב דלפי התרחבו פי 7 ל-788 מיליון דולר בעקבות התייקרות חומרי גלם ונפילה במכירות ל-GM

TheMarker

9.11.2005 / 20:11

הכנסות יצרנית חלקי הרכב הגדולה בארה"ב שפשטה את הרגל בחודש שעבר, ירדו ביותר מ-5%; המכירות ל-GM נפלו ב-16%



דלפי (סימול DPH) - יצרנית חלקי הרכב הגדולה בארה"ב שפשטה לאחרונה את הרגל - דיווחה היום על התרחבות הפסדיה הרבעוניים פי שבעה, על רקע נסיקת מחירי חומר הגלם.



דלפי, שהגישה בחודש שעבר בקשה להגנה מפשיטת רגל (צ'פטר 11), רשמה ברבעון השלישי של השנה הפסד נקי של 788 מיליון דולר, או 1.4 דולר למניה, לעומת הפסד של 119 מיליון דולר, או 21 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



החברה, שסבלה מקשיים מאז פיצולה מהחברה האם לשעבר ג'נרל מוטורס (סימול GM) ב-1999, דיווחה על ירידה של יותר מ-5% בהכנסותיה ברבעון, ל-6.28 מיליארד דולר.



מכירות דלפי ל-GM ברבעון נפלו ב-16%, בעוד שמכירותיה ללקוחות אחרים גדלו ב-6% לעומת הרבעון המקביל, ל-3.33 מיליארד דולר.



פשיטת הרגל של דלפי בחודש שעבר, שהיתה הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הרכב האמריקאית, באה לאחר שלא צלחו ניסיונות החברה לקבל סיוע מ-GM ולשכנע את עובדיה להסכים לקיצוצים חדים בשכרם במסגרת ארגון מחדש של פעילות דלפי בארה"ב.



ויסטאון (סימול VC), יצרנית חלקי הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה אתמול על הפסד גדול מהצפוי ברבעון השלישי, על רקע ירידה בתפוקתה בצפון אמריקה ועלייה במחירי חומרי הגלם. החברה רשמה הפסד נקי של 200 מיליון דולר, או 1.58 דולר למניה, ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 1.44 מיליארד דולר, או 11.48 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת - אז רשמה החברה הוצאה חד פעמית של 1.3 מיליארד דולר.



בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה הפסד של 1.49 דולר למניה - הרבה מעל לתחזיות האנליסטים להפסד של 1.33 דולר למניה. מכירות ויסטאון רשמו ירידה קלה ל-4.12 מיליארד דולר. פורד, החברה האם לשעבר של ויסטאון ולקוחתה הגדולה ביותר, היתה אחראית ל-64% ממכירות החברה ברבעון.



בתחילת אוקטובר הצליחה ויסטאון להימנע מפשיטת רגל לאחר שהחזירה לרשות פורד (סימול F) - החברה האם שלה לשעבר - 23 מפעלים של חלקי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully