וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון USA בדו"ח ראשון מאז ההנפקה: עמדה ברף התחתון של הרווח; הגיעה להכנסות של 648 מיליון דולר

אסף רותם

9.11.2005 / 21:57

הרווח קפץ פי 4 ל-24.4 מיליון דולר; בניכוי רווחים חד פעמיים הגיע הרווח ל-20.2 מיליון דולר; המניה עלתה כ-30% מאז שהונפקה באוגוסט במחיר 16 דולר



מול מחירי נפט ששברו שיאים בכל יום מחדש ברבעון השלישי, הפתיעה לפני כחודש וחצי אלון USA כששיחררה אזהרת רווח. באלון, שבשליטת קבוצת אלון של דודי ויסמן, הסבירו כי על רקע השלמת הפרויקט לחידוש אחד המתקנים בבית הזיקוק שלה בביג ספרינג בטקסס, ירד ברבעון השלישי היקף התפוקה של בית הזיקוק. עם תום הרבעון, מסתבר כי אלון עמדה ברף התחתון של התחזית המצומצמת.



אתמול דיווחה אלון USA על זינוק של 45% במכירות, שהסתכמו בהיקף של 648.1 מיליון דולר. תחום האנרגיה אינו מאופיין ברווחיות גבוהה, למרות היקפי המכירות הגבוהים שלו. זו אחת הסיבות שקבוצות אנרגיה ישראליות כאלון ודלק רכשו בתי זיקוק בארה"ב בשנה האחרונה.



הרווח של אלון הסתכם ב-24.4 מיליון דולר, אך רק 20.2 מיליון דולר ללא רווחים חד פעמיים, או 47 סנט למניה. בכך, עמדה אלון USA ברף התחתון של טווח התחזית שפירסמה, 20-23 מיליון דולר. לעומת הרבעון המקביל, הרווח קפץ פי 4.



התזרים התפעולי ללא מסים ופחת, EBITDA, הסתכם ב-43.2 מיליון דולר. עם זאת, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי והסתכם ב-16.5 מיליון דולר. פעילות ההשקעה, שכללה את חידוש המתקן, עלתה 36.6 מיליון דולר אך אלון הכניסה 77 מיליון דולר מפעילותה הפיננסית.



בקופתה של אלון נחו בסוף הרבעון השלישי כ-223 מיליון דולר, והחברה הודיעה כי תשקיע ברבעון הרביעי בהגדלת כושר הייצור שלה, בפרט הרחבה של 20% ביכולת ייצור דלקי סילון.



ההכנסות הגבוהות מיוחסות כמובן למחירי הנפט שתרמו גם למרווחי הרווח שנגזרים מהם. תפוקת בתי הזיקוק של אלון, למרות מזג האוויר וחידוש המתקן בביג ספרינגס, עלתה ב-13% לעומת הרבעון המקביל ועמדה על 66,747 חביות ליום.



נשיא ומנכ"ל החברה, ג'ף מוריס: "באוקטובר פעלנו היטב, עם ירידות במלאי ושיפור מצב המזומנים שלנו, ואנו מצפים להציג תזרים טוב ומאוזן יותר בסוף השנה".



אלון USA, שהונפקה באוגוסט במחיר 16 דולר למניה, עלתה מאז כ-60% עד לאמצע ספטמבר. אולם, מאז הספיקה המניה לאבד כרבע משוויה ושוב לטפס כ-5% עד למחירה הנוכחי, 20.7 דולר, שמשקף לה שווי של כ-950 מיליון דולר. היום נסחרת אלון בעלייה של 1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully