וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי חברות הנפט בארה"ב נגד יוזמה בסנאט למסות רווחי השיא של המגזר

סוכנויות הידיעות

9.11.2005 / 22:23

דחו הצעה לתרום 10% מרווחיהן לסיוע לאמריקאים דלי אמצעים בתשלום חשבונות החימום בחורף הקרוב



ראשי חברות הנפט הגדולות בארה"ב הזהירו היום כי הכבדת נטל המס על המגזר בעקבות רווחי השיא שרשם בעקבות נסיקת מחירי הנפט, צפויה להביא לצמצום השקעות המגזר ולגרור עלייה נוספת במחירים.



הדברים נאמרו במסגרת שימוע בסנאט שבמהלכו הציגו סנאטורים שאלות לבכירים המגזר, בהם ראשי חברות אקסון מוביל, שברון (סימול CVX), קונוקו-פיליפס (סימול COP) וחטיבותיהן האמריקאיות של BP (סימול BP.L) ורויאל דאץ'/של (סימול RDSA.L).

לי ריימונד, יו"ר חברת הנפט אקסון מוביל (סימול XOM), אמר כי על הקונגרס להימנע ממדיניות "ענישה" שתביא לצמצום רווחי מגזר הנפט, משום שצעד מסוג זה צפוי להביא לצמצום בהשקעות המגזר בחיפושי נפט, ולהגדלת התפוקה והזיקוק.



"אין פתרונות פלא", אמר ריימונד. "העבר מלמד אותנו כי צעדי ענישה, שנרקחים במהירות בתגובה לתנודות קצרות מועד בשוק, מביאות בסופו של דבר שלא בכוונה לתוצאות שליליות".



מנכ"ל קונוקו-פיליפס, ג'יימס מאלווה, ויו"ר החטיבה האמריקאית של רויאל דאץ'/של, ג'ון הופמייסטר, הצטרפו לטענת ריימונד לפיה הכבדת נטל המס על רווחי מגזר הנפט היא רעיון רע.



אחת ההצעות שהועלו במהלך השימוע היתה כי חברות הנפט יתרמו 10% מרווחיהן לסיוע לאמריקאים דלי אמצעים בתשלום חשבונות החימום בחורף הקרוב. "למרות שאנחנו חושבים שמדובר במטרה ראויה ביותר", אמר מאלווה, "לדעתנו, תמיכה של המגזר הפרטית לתוכנית במימון פדרלי עשויה להוות תקדים רע", הוסיף.



מחירי שיא של הדלק והנפט להסקה לצרכנים, שנרשמו על רקע רווחי שיא של מגזר הנפט, גררו ביקורת קשה נגד המגזר, ורבים בגבעת הקפיטול, בהם מנהיג הרוב הרפובליקאי בסנאט, ביל פריסט, דרשו הסברים מראשי המגזר.



נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, הטיל מסים על רווחי מגזר הנפט לפני 25 שנים על רקע מחירי השיא והמחסור בדלק בשווקים בשנות ה-70.



רווחי חמש חברות האנרגיה הבורסאיות הגדולות בארה"ב זינקו ב-52% ברבעון השלישי ל-33.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully