וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 10% ברווחי סיסקו

9.11.2005 / 23:33

מכירות ענקית ציוד הטלקום גדלו ל-6.55 מיליארד דולר הודות לביקוש מוגבר לציוד טלפוניה באינטרנט

סיסקו (סימול CSCO), יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה היום על נפילה של קרוב ל-10% ברווחיה הרבעוניים בעקבות רישומן של אופציות למניות שניתנו לעובדים כהוצאות. הכנסות החברה גדלו בקרוב ל-10% על רקע מכירות מוגברות של ציוד טלפוניה באינטרנט.

סיסקו, הנאבקת לשמור על מעמדה כמובילה בתחום ציוד התקשורת מול מתחרות דוגמת נורטל (סימול NT) וג'וניפר נטוורקס (סימול JNPR), רשמה רווח נקי של 1.26 מיליארד דולר, או 20 סנט למניה ברבעון הכספים הראשון שלה, שהסתיים בסוף אוקטובר. מדובר בירידה לעומת רווח של 1.4 מיליארד דולר, או 21 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

עם זאת, על בסיס פרופורמה - היינו בניכוי הוצאות בגין רישום אופציות כהוצאות - רשמה החברה רווח של 25 סנט למניה - סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים.

הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-6.55 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 5.97 מיליארד דולר ברבעון הכספים המקביל בשנה הקודמת. מדובר בהכנסות נמוכות במעט מתחזית האנליסטים להכנסות של 6.58 מיליארד דולר.

"רבעון הכספים הראשון של סיסקו היה איתן, עם תוצאות מאוזנות במרבית פלחי השוק, האזורים הגאוגרפים וקטגוריות המוצר שלנו", אמר מנכ"ל ונשיא סיסקו, ג'ון צ'יימברס, בעת פרסום הדו"חות. "אנו שבעי רצון במיוחד מהשיפור בתנופה העסקית בארה"ב ובאזור אסיה והאוקיינוס השקט, מחוסנה של משפחת המוצרים שלנו ומהצמיחה המואצת בשוק המסחרי, אשר הפך למגזר הצרכני בעל הצמיחה הגבוהה ביותר שלנו".

סיסקו סיימה את הרבעון עם 13.5 מיליארד דולר בקופתה, לעומת 16.1 מיליארד דולר בתום הרבעון הקודם. במסחר לאחר הסגירה עולה מניית סיסקו ב-1.6% לאחר שהמנייה נסגרה בירידה של 0.6% בשעות המסחר הרגילות. מתחילת השנה ירדה המניה ביותר מ-7%.

צ'יימברס צפוי לקבל פרס לשותפות בינלאומית מלשכת המסחר ישראל-קליפורניה במסגרת ארוחה שתתקיים מחר, על רקע מחויבותה של סיסקו להשקעות בישראל מאז הקים את מרכז הפיתוח הראשון בשנת 1998.

בספטמבר חזרה סיסקו להשקיע בסטארט אפים ישראליים, לאחר שביצעה השקעה בחברת הסטארט אפ הישראלית אירוסקאוט (לשעבר בלוסופט), בסכום שלפי ההערכות הגיע לעד 4 מיליון דולר. סיסקו לא ביצעה השקעות האסטרטגיות בחברות סטארט אפ חדשות בישראל מאז השקעתה בפינג'אן ביוני 2004, למרות פיעלות פיתוח עסקי אקטיווית מאוד שקיימה בישראל, בראשות יואב סאמט. מבין החברות שרכשה סיסקו בישראל, בהן פי קיוב ואקטונה וריברהד, יש ייצוג בולט לחברות שבהן השקיעה בעצמה.

במהלך הרבעון החולף הודיעה סיסקו על ההשקעה הגדולה ביותר שביצעה מעולם בחו"ל. החברה מסרה כי בכוונתה להשקיע 1.1 מיליארד דולר בהרחבת פעילותה בהודו במהלך שלוש השנים הבאות. החברה מתכננת להגדיל כמעט פי שלושה את כוח העבודה שלה בהודו ל-4,000 עובדים, ואף שוקלת להתחיל לייצר כמה ממוצריה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully