וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין TheMarker חושף: נס טכנולוגיות מחפשת קונה - מגעים התנהלו עם EDS

איתן אבריאל

29.6.2001 / 9:46

אהרן פוגל, יו"ר נס, נפגש עם מנהלים מענקית שירותי המחשוב האמריקאי EDS; פוגל: דיברנו רק על שיתוף פעולה; מנכ"ל EDS ישראל: היה משא ומתן

שנתיים לאחר שהוקמה קבוצת נס, אחת מקבוצות המחשוב הגדולות בישראל, התברר כנראה לבעלי המניות שתוכניתם המקורית להגיע במהירות לבורסה הסתבכה - מימוש באמצעות הבורסה אינו ריאלי - ועכשיו הם מנסים ככל הנראה לצאת מההרפתקה.

למגזין TheMarker נודע כי באחרונה ביקר יו"ר נס טכנולוגיות בהנהלה האירופית של חברת EDS, חברת ענק אמריקאית לשירותי מחשוב המעסיקה 120 אלף עובדים ב-50 מדינות והנשלטת על ידי לא אחר משאר רוס פרו הצבעוני, שהתמודד בעבר על נשיאות ארה"ב.

השאלה היא על מה הם דיברו. אהרן פוגל טוען שדיברו על שיתוף פעולה עסקי - שתי החברות משתפות פעולה במכרז למחשוב בתי המשפט - אבל מקורות בענף שירותי המחשוב טוענים שהנושא העיקרי היה האפשרות למכירת נס ל-EDS.

יאיר פכט, מנכ"ל השלוחה הישראלית של EDS, מאשר כי אכן נוהל משא ומתן בעניין, אך מבחינת EDS האפשרות לא עומדת כרגע על הפרק. EDS אינה מעוניינת לקנות נכסים נוספים בישראל לאחר שלא מזמן רכשה את חברת לירז .

על פי המקורות, EDS סירבה להצעה. מאחר ש-EDS מחזיקה חברה בת בישראל, חזקה עליה שהיא מכירה היטב את השוק שבו זו פועלת, וחוסר עניינה ברכישת נס אינו מבשר שום דבר טוב לנס או לעתידה העסקי.

ואם נציגיהם של בעלי המניות אכן מגששים אחרי אפשרויות למכור חלקים מנס טכנולוגיות או אפילו את כולה, השאלה המסקרנת ביותר היא כמובן שאלת המחיר. נס, למרות שניסתה לצאת לבורסה כמה פעמים, היא עדיין חברה פרטית ולכן אין בנמצא נתונים מפורטים על דו"חותיה הכספיים, אבל ידוע כי היקף המכירות של החברה נע סביב ה-180 מיליון דולר לשנה, וכי היא מעסיקה קרוב ל-2,300 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully