וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות בכבלים למועצת הכבלים: לדחות המועד למכירת מניות הבנקים בתבל

בועז גריילסמר

10.11.2005 / 9:09

לפי הוראות המפקח על הבנקים, המכרז למכירת מניות הבנקים בתבל אמור להסתיים השנה; המפקח על הבנקים ומועצת הכבלים והלוויין אישרו השתלטות הבנקים על החברה בתנאי שימכרו אותה עד סוף 2005



מאת בועז גריילסמר וערן גבאי



בעלי המניות בחברות הכבלים פנו לאחרונה למועצת הכבלים והלוויין באופן לא רשמי וביקשו לדחות את המועד שנקבע למכירת מניות הבנקים בחברת הכבלים תבל. המכרז למכירת מניות הבנקים בחברת הכבלים תבל חייב להסתיים עד סוף 2005 בהתאם להוראות המפקח על הבנקים והמועצה לשידורי כבלים ולוויין. על פי הוראות שני הגופים, הבנקים לא יוכלו להחזיק עוד במניות חברות הכבלים ויהיו חייבים למכור אותן.



תבל, שנשלטה בעבר על ידי אי.די.בי, קרסה לפני ארבע שנים והועברה לבנקים הנושים. המפקח על הבנקים ומועצת הכבלים והלוויין אישרו את השתלטות הבנקים על החברה, בתנאי שימכרו אותה עד סוף 2005. הזוכה במכרז אמור לקבל כ-30% ממנויי הכבלים.



בבנק ישראל איימו על המנהל המיוחד מטעם הבנקים, רו"ח צבי יוכמן, כי אם המניות לא יימכרו במועד ייאלצו הבנקים לעמוד במכרז כפוי. לאחרונה התגבשה הבנה בין בעלי המניות בכבלים ובכללם הבנקים לבין המפקח על הבנקים, לפיה ערבויות זרות לחובות הכבלים ישמשו ביטחונות עבור בנק ישראל; כך יתאפשר למזג את חברות הכבלים במיזוג משפטי מלא כבר בחודשים הקרובים, ולאחר מכן יוכלו הבנקים למכור את מניותיהם. במלים אחרות, המפקח על הבנקים כבר הביע הסכמה עקרונית לדחיית המכרז. כעת זקוקים בעלי המניות לאישור מועצת הכבלים והלוויין כדי לקבל את הארכה המיוחלת. זאת, בניגוד לדרישה שהעלה יו"ר המועצה, יורם מוקדי, במכתב ששלח ליוכמן באוגוסט.



הלחץ שמפעילים בעלי המניות על מועצת הכבלים והלוויין נובע מכמה טעמים: בעלי המניות בערוצי זהב ובמת"ב חוששים מכניסתו של משקיע שלישי, שידלל אותם מאוד או יחייב אותם לרכוש החזקות נוספות. חשש נוסף הוא שמשקיע חדש לא יראה איתם עין בעין את אופן ניהול הכבלים. בעלי המניות הקיימים שואפים להגיע למיזוג, אך מעדיפים מיזוג ש"יקפוץ" מעל מכרז תבל ויסכל את מכירת המניות למשקיע נוסף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully