וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג זינק ל-4.705 שקלים בשל ניצחון פרץ

טל לוי

10.11.2005 / 15:39

ערן בסון: "יציאת מפלגת העבודה מהממשלה, אי העברת התקציב ועצבנות בקרב המשקיעים צפויים להעיב על השקל בזמן הקרוב"


"משמעות בחירתו של עמיר פרץ ליו"ר מפלגת העבודה הינה הקדמת הבחירות כמעט בוודאות", אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון. "יציאת מפלגת העבודה מהממשלה, אי העברת התקציב,ועצבנות בקרב המשקיעים (בעיקר הזרים) - אלו הם אירועים פנימיים אשר צפויים להעיב על השקל בתקופה הקרובה, ללא קשר למצבו של הדולר בעולם.

לאחר שעצר אתמול קלות ואיבד 0.1% מערכו, שב הדולר להתחזק ביתר שאת היום. המטבע האמריקאי הוסיף היום עוד 0.384% לערכו ושערו היציג נקבע על 4.704 שקלים. הבוקר טיפס ונסחר הדולר ברמה של 4.71 שקלים. בסך הכל, משלים הדולר עלייה של 1.5% תוך עשרה ימים, כמעט רצופים, של עליות. גם היורו התחזק היום ב-0.49% ושערו נקבע על 5.535 שקלים. בעולם, ממשיך הדולר להפגין עוצמה והוא נסחר בשעה זו ברמה של 1.1767 דולר ליורו.

יום חלש לשקל גם מול שאר המטבעות המובילים, כאשר סל המטבעות התחזק היום ב-0.42% ושערו נקבע על 5.197 שקלים.

עוד מעריכים בגיפט, כי פער הריבית בין הדולר לשקל יישמר על אפס. הנגיד ימשיך לפזול לכיוון הנעשה בארה"ב ואם הלחץ האינפלציוני יימשך, ייתכן שקצב העלאת הריבית בישראל יעלה על זה שבארה"ב. "הנתונים הכלכליים הטהורים לא מחייבים העלאת ריבית כי אנו עדיין בטווח האינפלציה הרצויה", אומר בסון, "אך עם התעוררות הדולר בזמן האחרון והריבית העולה בארה"ב, הנגיד יהיה חייב לעקוב אחר הריבית האמריקאית ואולי אפילו מעבר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully