וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריימונד ג'יימס שומר על דעת מיעוט בנוגע לטבע: המשקיעים טועים ומעניקים למניה תמחור נדיב מדי

עומרי כהן

10.11.2005 / 11:27

"ברבעון השלישי נרשמה ירידה במכירות של טבע בשוק הגנרי בארה"ב, וזאת למרות השקת הגרסה הגנרית לאלגרה; המניה נסחרת לפי מכפיל 25 על הרווח הצפוי ב-2005"



על פי סוכנות הידיעות בלומברג, לפחות 24 אנליסטים מסקרים כיום באופן קבוע את חברת הישראלית. 18 מתוכם ממליצים להמשיך ולהשקיע במניה, לחמישה מהם דעה ניטרלית באשר ליכולתה של טבע לייצר תשואה למשקיעים ואילו אנליסט יחיד ובודד, מייקל קרנסבג' מבית ההשקעות ריימונד ג'יימס, נחשב כבר תקופה ארוכה לקטגור הראשי של החברה.



גם אתמול, לאחר פרסום הדו"חות הכספיים של טבע לרבעון השלישי, אשר כללו גידול של 5.6% במכירות ל-1.32 מיליארד דולר ועלייה של 6.3% ברווח ל-267 מיליון דולר, חזר קרנסבג' על המלצת של "תשואת חסר" למניייתה של ענקית הגנריקה הישראלית.



קרנסבג' מאמין, כי המשקיעים טועים בכך שהם חושבים שלטבע יש יכולת לחסום באמצעים שונים את המתחרות בשוק הגנרי בארה"ב, ולכן מעניקים לה מחיר נדיב, המשקף מכפיל 25 על הרוח הצפוי ב-2005. זאת, לעומת מכפיל 16 בלבד אשר מאפיין כיום את מגזר התרופות האתיות.



ברבעון השלישי היכתה טבע את תחזיותיו של קרנסבג', הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. ההכנסות היו גבוהות ב-54 מיליון דולר מתחזית האנליסט והרווח עלה ב-3 סנט למניה, בין השאר הודות לשיעור מס נמוך יותר ששילמה החברה.



אולם קרסבג' מתמקד בירידה שנרשמה במכירות של טבע בשוק התרופות הגנריות בארה"ב, וזאת למרות השקת הגירסה הגנרית לתרופה האנטי אלרגית - אלגרה. השוק הגנרי בארה"ב, הוא על פי קרנסבג', עדיין מגזר הפעילות החשוב ביותר עבור טבע.



מניית טבע, שעלתה בכ-28.6% מתחילת השנה, נסחרה אתמול בנאסד"ק במחיר של 38.4 דולר, המשקף לחברה הישראלית שווי של 26 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully