וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם רויטר: "בחירתו של פרץ יוצרת אי ודאות פוליטית וכלכלית שתתבטא בעליית שער הדולר"

טל לוי

10.11.2005 / 11:32

מנכ"ל חיסונים פיננסיים: "יש דרך לגרום גם לעשירון התחתון לשפר את מעמדו וזאת באמצעות כלכלה חזקה ולא ע"י חלוקת הכסף שבקופה באמצעות תשלומי העברה שמעודדים אי יציאה לעבודה"



"בחירתו של פרץ לראשות מפלגת העבודה יוצרת הרבה אי ודאות פוליטית וכלכלית שתתבטא בעליית שער הדולר ומחששם של המשקיעים למה שעמיר פרץ מייצג", כך אומר מנכ"ל חיסונים פיננסיים, אדם רויטר.



"פרץ מייצג העלאת שכר המינימום וחזרה מדרכו של בנימין נתניהו. הנקודה החשובה ביותר היא כיצד הזרים יפרשו את המהלך ונראה כי דעתם תתבטא בהקטנת ההשקעות במדינת ישראל", אומר רויטר, "מעבר לכך, צפויה אווירת בחירות שפירושה בדרך כלל פיחות".



"יש דרך לגרום גם לעשירון התחתון לשפר את מעמדו וזאת באמצעות כלכלה חזקה ולא ע"י חלוקת הכסף שבקופה באמצעות תשלומי העברה שמעודדים אי יציאה לעבודה", אומר רויטר, "כלכלה חזקה מתבטאת למשל בהורדת שיעורי המס - אותם ניתן להפעיל רק כאשר הכלכלה מפגינה עוצמה - אשר משפיעה גם על העשירון התחתון ביותר. הורדה שכזו משפיעה מן הסתם רק על מי שעובד ולכן יש כאן עידוד נוסף לצאת לעבודה ולכן מהלכיו של נתניהו היו טובים לכל המגזרים ובעיקר למי שעובד".



רויטר מציין כי העברת התקציב צפויה להיתקל בקשיים בשל שינויים שפרץ ירצה להכניס בו ואומר כי גם אם התקציב יעבור, הוא ככל הנראה יכיל פריצה שכן פרץ ירצה להגדיל את תשלומי ההעברה. "ראינו דוגמא דומה בוונצואלה, שם נבחר נשיא סוציאליסט - הוגו צ'אבז - בחירה אשר גרמה לפיחות חזק במדינה ולבריחתם של משקיעים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully