וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך שומרת לשכת עורכי הדין על האינטרס של חבריה: מסרבת לחשוף כמה ישלמו על ביטוח אחריות מקצועית

ענת רואה

10.11.2005 / 11:36

לדברי בכיר בלשכה הסיבה לכך היא הרצון למנוע מחברות ביטוח מתחרות להציע הצעות טובות יותר; יו"ר ועד מחוז תל אביב של הלשכה: "הוועד המרכזי שכח את מי הוא אמור לשרת"



כמדי שנה נדרשים עורכי הדין לבטח את עצמם בביטוח אחריות מקצועית, אשר יגן עליהם במקרים של תביעות בגין רשלנות מקצועית. תביעות אלה שהיו בעבר נדירות, הפכו בשנים האחרונים לשכיחות יותר ויותר.



לשכת עורכי הדין מקיימת בכל שנה מכרז לבחירת חברת הביטוח הרשמית שתספק פרמיות ביטוח לעורכי הדין. עורכי הדין אינם חייבים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית באמצעות החברה שזכתה במכרז ויכולים לפנות לכל חברה מתחרה. שוברי התשלום לפרמיית האחריות המקצועית נשלחות מדי שנה ביחד ביחד עם שובר התשלום של דמי החבר.



אתמול הוציאה לשכת עורכי הדין הודעה לעיתונות שבה נכתב כי חברת הביטוח מגדל זכתה במכרז של לשכת עוה"ד לביטוח אחריות מקצועית, לאור העובדה שההצעה של מגדל היתה הטובה ביותר.



על פי הנאמר בהודעה, בעקבות המכרז צומצמה באופן משמעותי ההתייקרות הניכרת שהיתה צפויה בפרמיית הביטוח. זאת, למרות העלייה הניכרת במספר התביעות המוגשות נגד עורכי דין שעניינן רשלנות מקצועית.



בעקבות שאלה שהופנתה ללשכה בבקשה למסור את גובה הפרמיה שיידרשו עורכי הדין לשלם תמורת ביטוח מקצועי ל-2006 ומהו שיעור ההתייקרות שיהיה בה - סירבה הלשכה במפתיע לספק את הנתונים.



בכיר בלשכה שביקש מאוחר יותר לא להיות מצוטט בשמו בכתבה, הסביר כי הסיבה לכך היא הרצון למנוע מחברות ביטוח מתחרות להציע הצעות טובות יותר. לדברי הבכיר "ברגע שנפרסם, מתחרים אחרים יקומו עלינו ויציעו אופציות אחרות". לכן, אמר "משיקולים עסקיים וטקטיים אנחנו לא רוצים לפרסם את המספר כרגע, אלא רק בסמוך למועד הנפקת השוברים לתשלום לעורכי הדין. זו רק שאלה של עיתוי".



לא ניתן אתמול היה להשיג את תגובת ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד שלמה כהן, משום שהוא שוהה בימים אלה בארה"ב.



דוברת הלשכה, עו"ד שמרית רגב, מסרה בתגובה: "מטרת הלשכה היתה לנהל מכרז נאות לבחירת חברת ביטוח שתבטח את חברי הלשכה בביטוח אחריות מקצועית למשך השנתיים הבאות. זאת, כדי לשמור על האינטרסים של עורכי הדין ולשפר את תנאי הפוליסה בעבורם ככל שניתן.



"העניין הוצג בוועד המרכזי וההחלטה לאשר את ההצעה של חברת מגדל אושרה פה אחד ללא הסתייגות או נמנעים מצד חברי הוועד המרכזי של הלשכה. בפני הוועד המרכזי של הלשכה הונח מסמך המפרט את שלוש ההצעות וההצעות נדונו בכובד ראש בישיבת הוועד. ההצעה של מגדל הייתה עדיפה בעליל על פני יתר ההצעות - הן במהותה והן בעלותה. המידע הרלוונטי בנוגע להסדרי הביטוח החדשים והפרמיות יובאו לידיעת חברי הלשכה בקרוב".



עוד נמסר כי ב-2005 המחיר תמורת פרמיית ביטוח אחריות מקצועית היה 2,555 שקל להשתתפות עצמית רגילה ו-3,207 שקל להשתתפות עצמית נמוכה.



יו"ר ועד מחוז ת"א: הוועד המרכזי שכח את מי הוא אמור לשרת



"נראה לי שהוועד המרכזי שכח את מי הוא אמור לשרת, וזה אך ורק את עורכי הדין ואך ורק את האינטרסים שלהם, ולא את האינטרסים של כל חברה או גוף כלכלי אינטרסנטי אחר" - אמר עו"ד אילן בומבך, יו"ר ועד מחוז תל אביב של הלשכה.



לדברי בומבך, "אילו אני הייתי מפרסם מכרז ומקבל בסופו של דבר הצעה, ועורך דין היה לבדו משיג הצעה יותר טובה - היה ברור שמשהו פגום בכל ההליך. לא יעלה על הדעת שלשכת עורכי הדין כגוף שמאגד יותר מ-30 אלף עורכי דין לא יכול להשיג פוליסה לחבריו שתהיה הרבה יותר טובה מזו שכל אחד ישיג לבדו. אמור להיות ערך מוסף עצום בכך שלשכת עורכי הדין פועלת כגוף גדול ואחיד וככזה היא היתה אמורה להציע את ההצעות המיטביות.



"אישית, אם הייתי מוצא שלמרות הכל יש הצעה טובה יותר של חברה אחרת הייתי מפנה את עורכי הדין דווקא להצעה החדשה. ללשכת עוה"ד לא אמור להיות אינטרס אלא אינטרס של היותה נאמן של ציבור עורכי הדין והיא חייבת לפעול בנאמנות אמינות ובשקיפות. זו התנהלות מבישה ונפסדת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully