וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להטעיה בקטלוג של לאומי קארד

תומר קרן

10.11.2005 / 11:47

טרייד-אין לשואבי אבק בחוברת של לאומי קארד התגלה כבעייתי כשצרכן טעה בהסקת היקף ההנחה

א.ש חפץ בשואב אבק חדש לקראת החורף, אך לא רצה לזרוק את השואב הישן. הפתרון המקובל במקרים כאלה - טרייד אין. והנה, בעודו מהרהר באפשרויות הטרייד אין, נתקל א.ש בקטלוג לקוחות של חברת לאומי קארד ובו פרסום לשואב אבק ציקלון מדגם אל.ג'י סייקינג.

בקטלוג סומן איקס על מחיר של 1,390 שקל, ולידו מחיר חדש - 990 שקל. בסמוך נכתב בנוסף כי כל צרכן שיחזיר שואב אבק ישן יקבל זיכוי של 400 שקל ברכישת שואב האבק של אל.ג'י סייקינג. כלומר, לפי הבנתו של א.ש, אם יחזיר את שואב האבק הישן שלו, יוכל לקבל את השואב החדש תמורת 590 שקל בלבד - סכום סביר לכל הדעות.

א.ש יצר קשר עם חברת ברימאג, החברה המשווקת את שואב האבק של לוקינג, על מנת לרכוש את השואב, אך גילה לתדהמתו כי החברה דורשת 990 שקל עבור שואב האבק החדש לאחר הטרייד אין.

בברימאג טענו כי המחיר של 990 שקל הוא לאחר הנחה של 400 שקל על הטרייד אין, כלומר שהמחיר הראשוני הוא 1,390 שקל. הם דחו את הטענה להטעיה בפרסום בכך ש"זו התלונה היחידה שהתקבלה, ללמדך כי ציבור הרוכשים לא הוטעה מן הפרסום".

מהמועצה לצרכנות נמסר כי "מהמקרה האמור קיים חשש להטעיה בפרסום (על פי סעיף 7 בחוק הגנת בצרכן). לפיכך אנו סבורים כי יש לתקן את הנוסח בפרסום שואב האבק על מנת שהמחיר יהיה ברור. כמו כן, משפחת ש. זכאית לרכוש את שואב האבק במחיר שפורסם, קרי 590 שקל".

לאחר התערבות המועצה לצרכנות שינו בחברת ברימאג את הכיוון והודיעו כי "לפנים משורת הדין ומתוך רצון לשמר את הלקוח החלטנו לאפשר לו לרכוש את שואב האבק במחיר של 590 שקל, בכפוף להחזרת שואב האבק הישן שברשותו". גם חברת לאומי קארד הרגישה "מחויבת באופן מלא להבטחת שירות איכותי והוגן", והחליטה לפצות את א.ש בשובר ארוחה בסך 150 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully