וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד פישר: הכלכלה הישראלית נמצאת במצב מצוין

טל לוי

10.11.2005 / 13:07

סנטלי פישר: "מזה כשנתיים אנו נמצאים במצב של צמיחה כלכלית תוך יציבות מחירים". מעריך: התוצר המקומי יגדל ב-4.3% ב-2006

"בשנת 2006 צפוי התוצר המקומי הגולמי לגדול ב 4.3% ואילו התוצר המקומי העסקי צפוי לגדול ב-5.4%" כך אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, במסגרת ועידת ראש הממשלה לייצוא ושיתוף פעולה בינלאומי.

"ההשקעות בשנת 2006 צפויות להתאושש לאחר אי שינוי וירידות, בשנים שבהן היתה צמיחה נמוכה. הגידול בהן בשנת 2006 צפוי להסתכם בשיעור של 4.5%", אמר פישר. "יצוא הסחורות והשירותים צפוי לעלות ב-6.5%, בדומה לעלייה הצפויה בשנת 2005 ואילו מספר המועסקים בסקטור העסקי, ימשיך לעלות ב-2006 בשיעור של כ-3.5%, לאחר שהעלייה ב-2005 תסתכם בכ-4%.

במסגרת נאומו אמר פישר, כי "הכלכלה הישראלית כיום הינה במצב מצוין וכי "מזה כשנתיים אנו נמצאים במצב של צמיחה כלכלית תוך יציבות מחירים ויציבות פיננסית ובמקביל הגדלת התעסוקה בסקטור העסקי".

בהתייחסו להצעת הממשלה בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2006, אמר הנגיד כי חשוב להמשיך ביישום עיקרי האסטרטגיה התקציבית אשר ננקטה בשנים האחרונות וזאת על פי היעדים התקציביים שנקבעו בתחום הגירעון וההוצאות הממשלתיות. "רצוי כי הכנסת תאשר את התקציב בהקדם, על פי המסגרת שקבעה הממשלה וזאת על מנת לחזק את אמינות קובעי המדיניות הכלכלית ולשמור על המשך ירידת נטל החוב בתוצר, הגבוה בישראל באופן משמעותי בהשוואה לעולם". אמר פישר, תוך שהוא מציין כי חשוב שמשקל נטל החוב בתוצר יהיה נמוך, על מנת לתת גמישות לממשלה במדיניות התקציבית.

במבט לטווח ארוך יותר, ציין פישר כי יש להבטיח את המשך הצמיחה ממנה נהנית כיום מדינת ישראל ולכן יש לשמור על יציבות המחירים והמשך ההפרטות במשק. פישר ציין כי יש לתת מענה לבעיות החברתיות על מנת להבטיח שהאוכלוסיות החלשות ישתלבו בצורה טובה ומהירה יותר בתהליך הצמיחה, תוך עידוד האוכלוסיות המסוגלות לעבוד, להצטרף לשוק העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully