וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ: קראתי לשרון לסכם מועד לבחירות; פרס מעריך: הבחירות יוקדמו לתחילת 2006

מזל מועלם

10.11.2005 / 13:45

רמון, וילנאי, בן אליעזר, פינס והרצוג הבטיחו לסייע לפרץ; פרס: "מבחינתי אעבור את השנה ללא בחירות אלא בבניית שלום וכלכלה"; פרץ: אפעל לפרישת העבודה מהממשלה; שרון ופרץ ייפגשו ביום ראשון



מאת מזל מועלם, יאיר אטינגר, ניר חסון ושירות "הארץ"



יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, אמר בצהריים לראש הממשלה, אריאל שרון, כי שיש להגיע להסכמה על תאריך לבחירות מוקדמות. לדבריו, אם לא תושג הסכמה, יפעל לגבש רוב בכנסת להקדמת הבחירות. שרון התקשר לפרץ לברכו על ניצחונו בפריימריס לראשות העבודה, והשניים קבעו להיפגש ביום ראשון. בנאום הניצחון הבוקר בבית מפלגת העבודה בתל אביב אמר פרץ כי יפעל לפרישת העבודה מהממשלה ויוביל אותה לניצחון על הליכוד בבחירות הבאות. "הבוקר הזה מפציעות להן תקוות חדשות", הבטיח וקרא לחברי העבודה להתלכד סביבו.



בתגובה ראשונה לניצחונו של פרץ, אמר פרס כי להערכתו "הבחירות בישראל יוקדמו לתחילת 2006, מבחינתי אעבור את השנה ללא בחירות אלא בבניית שלום וכלכלה". בכנס ראש הממשלה לייצוא בתל אביב סירב פרס פרס להתייחס לשאלות בנוגע לבחירות בעבודה ואמר רק "אני אחרי לילה ללא שינה, אבל אחרי כל לילה יש בוקר חדש".



פרץ אמר בצהריים כי כל שרי העבודה - פרט לשר אחד (שמעון פרס, ש"ה) - בירכו אותו על ניצחונו. השרים חיים רמון, מתן וילנאי, בנימין בן אליעזר, אופיר פינס וחיים הרצוג קראו להתלכד מאחורי פרץ והבטיחו לסייע לו. פרץ סיפר פרץ סיפר כי אמר .



פרץ הבטיח שימשיך את דרכו של ראש הממשלה, יצחק רבין, שנרצח. פרץ, שעלה בצהריים לקבר רבין בהר הרצל בירושלים, לאחר היוודע ניצחונו אמר: "הייתי בלילה הנורא הזה בו איבדנו את יצחק ברצח שזיעזע את ישראל ורצה לקטוע את חייו ואת דרכו. באתי להישבע לרבין מחדש שאני מתכוון לעשות הכל להמשיך, הכל כדי שאותו רוצח ידע שהוא לא הצליח לרצוח את השלום, ושאנחנו לא נרפה עד שיהיה הסכם קבע שיבטיח את עתיד ילדינו ושייתן לנו תקווה מחודשת לאזור בו מקיימים חיים משותפים ולא אזור שתובע דמים מעת לעת".



פרץ אמר כי "היכולת של מפלגת העבודה להפוך אלטרנטיווה לשלטון תוכל להתממש רק אם נחזור לעצמנו". לדבריו, "התלות בליכוד מטשטשת את זהותה של העבודה, ואני לא מתכוון לאפשר לרה"מ לעטוף אותנו בחיבוקים חמים שמעלימים את זהותנו ומהותנו". פרץ הוסיף כי "על מפלגת העבודה להניף בכל העוצמה את הדגלים החברתיים, שכל ילד בישראל שנמצא מתחת לקו העוני יוכל לפקוח את העיניים ולומר שיש לו תקווה".



בדבריו סמוך לקבר רבין הזכיר פרץ כי היה אחד מהח"כים שהיה עם רבין "במשך השנים הקשות והטובות שלו, גם בימים שהיה מבודד וגם בימים שהקיפו אותו בהערצה גדולה. הייתי איש מחנה רבין בכל הימים בהם נאבק על מעמדו". לדבריו, "העם צריך היום, לאחר 10 שנים (מהרצח) לעשות חשבון נפש ולהסיק מסקנה מהו רבין עבורו. רבין עבורי הוא המאבק באלימות, הוא הדרך לקבוע סדרי עדיפויות ולהתעסק בעיקר ולא בטפל)".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully