וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל: "ההצהרות של עמיר פרץ נועדו בעיקר לבוחרים"

טל לוי

10.11.2005 / 14:37

גיל הוד: "מי שנבחר להיות מנהיג, משנה במקרים רבים את התנהלותו ואינו מתנהג כפי שמצפים ממנו - כמו שקרה עם שרון"

"ההצהרות של עמיר פרץ נועדו בעיקר לגיבוש אלטרנטיווה ולקהל הבוחרים, שכן קשה מאד ליישם את הדברים עליהם הוא מצהיר, כמו הגדלת תשלומי ההעברה", כך אומר מנכ"ל הראל בית השקעות, גיל הוד. "הבחירה בעמיר פרץ הפתיעה את השוק, ולראיה - הירידות בבורסה והעלייה בשער הדולר שנגרמות בעיקר בגלל אלמנט אי הוודאות שנוצר".

לדברי הוד, "ההשפעה של עמיר פרץ בטווח הקצר היא בעיקר פוליטית ופחות כלכלית, שכן היא מכניסה מימד של אי ודאות לעתיד הקואליציה. התוצאה היא, שנראה בטווח הקצר שוק תנודתי - עליות חדות לצד ירידות חדות - שיושפע רבות מהדיווחים בתקשורת לגבי התקדמות השיחות בין שרון לפרץ".

עוד הסביר הוד, כי ברמה הכלכלית אין השפעה מיידית, שכן פרץ הוא כרגע חבר קואליציה ואם יחליט לצאת, תקום ממשלת מעבר שתמשיך במדיניות הנוכחית. "מדובר בעצם במעין 'טייס אוטומטי' שהוא לא כל כך רע למשק, הנמצא כרגע במצב טוב".

הוד מציין כי לעיתים קרובות "הכיסא משנה את האדם", ומי שנבחר להיות מנהיג משנה במקרים רבים את התנהלותו ואינו מתנהג כפי שמצפים ממנו. "הראיה הטובה ביותר לכך היא מעשיו של אריאל שרון שמנהל מדיניות פוליטית-מדינית וכלכלית שאיש לא ציפה שינהל", אומר הוד. "יתכן מאוד שפרץ יסתכל על הדברים בצורה ממלכתית וימשיך במדיניות כלכלית שונה מהצהרותיו כעת, התומכות בעיקר בהגדלת הריכוזיות במשק והגדלת תשלומי ההעברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully